2010. május 19., szerda

Newport,Rhode Island












Elso 3 kep nem az en fotom,de annyira szepek,meg itt egy kep Gladys-rol es Szechenyirol!

Sziasztok!

Penteken kalandos utam volt mar megint:D Ez vmi hihetetlen,sztem engem utalnak a busz-es vonat allomasok es menetrendek:D Buffalos eset utan ez meg kulonosen igaz:/

Kezdjuk ott h. Long Islandrol a citybe 2 orankent jarnak vonatok KIVETEL penteken!!!
Mi ebbe a logika,nem gondolnak a sok itt tanulo diakra akik mennek vissza a citybe(nagyon sokan tanulnak itt pl a Stoney Brook Universityn ami hires),v. a civilizacioba igyekbo bulizni v. csak nyuzsgesre vagyo fiatalokra???
nah szoval vonatom megy 4kor amit ugye nem erek el mert anyuka epp h. hazaeer fel5-re,utana meg 8kor megy vonat pfff A kicsit messzebb levo allomasrol megy 6:45kor...igy hat mint minden penteken ha a citybe igyekszem,most is ezzel a 6:45-ossel mentem......

8:50 helyett most 9:15re ertem be,sose kesik a vonat(emeletes!!:) igy mar nem volt idom benezni a Foerever 21 nevu awesome uzletbe....bar mint kiderult 11-ig van nyitva,nyari nyitvatartas,imadjuk NY-ot:))

Ah. kijottem a Penn Statonbol elindultam a Port Authority nevu buszallomasra.....el is tevedtem....ugyanis en mindig csak ugy megyek,v.csak ugy felszallok egy metrora nem sokat gondolkodok rajta mi merre,alt.jo iranyba megyek:)) most nem:D
Bekavart a Broadway,azt hittem az utan van a 8th ave,de nem:))
Nem baj volt idom,ugyanis busz is csak 6kor megy,amit ugye eselytelen h. elertem volna a kovetkezo busz Worcester,MA-be pedig 12:15 am(hajnal):))

Ah.setaltam arra gondoltam h.azert megiscsak jobb a cityben elni mint a mezo kozepen a nyulak kozott:D Annyi ember volt meg este 11kor is kinnt ultek a Times Square-nel es a Herald Square-nel.....a jardakon is alig lehetett kozlekedni,annyi turista volt...v helyiek....
Kepeket nem csinaltam mert lusta voltam elovenni a gepem:D De lesz meg ra alkalom:))

11 fele atertem a buszallomashoz(par utca a Penn Station-tol),megvettem a jegyem Worcester-be Massachusetts allamba,ahol Zsuzsi lakik.....azaz attol 15 percre a semmi kozepen LOL

A jegyarus no mondta 83as kapu,nagy betukkel ra is volt irva,bekarikazva,persze nekem nem esett le LOL szoval ott alltam es neztem a 200 kapu kozul honnan megy a busz.....jott egy ottlako hajlektalan(engem mindig megtalalnak:) aki mondta ohh o tudja merre,es mar viharzott is,en meg utana:D
2 perc alatt ott voltunk....kozbe kozolte o Ghanabol jott es "Im a homeless but not hopeless"
es utalt ra h. ertelkeljem h. ide elvezetett,gondolkodas nelkul adtam neki egy kis aprot,kb 4 dolcsi lehetett,feltem h. megtamad,bar nem ugy nezett ki,meg a buszallomas dugig volt emberekkel,es minden emberre 2 zsaru is jutott volna kb....jo a kozbiztonsag LOL

Kb 1 ora unalmas varokozas utan,felszalltunk a buszra,ami fullon volt,meg igy ejjel is.....ugy volt hajnal 4-re erek Worcesterbe(MA-ben vuszter-nek ejtik,ny-ban pedig vorcseszternek) erre hallom hajnal 3:30kor kiabal a buszsofor "VUUUSZTOOOR" (az o betukre kepzeljetek oda a 2 pontos ekezetet:) mondom what?? meg jo h. mar egyszer jartam itt,es ismeros volt akornyek,ha nem akkor nem szalltam volna le,mondvan en vorcseszterbe megyek LOL
Rogton hivtam Zsuzsit h. felek me egyedul vok rohanjon,10 perc es mar ott is volt:)))

Masnap 10kor keltunk,anyuka csinalt isteni fulopszigeteki reggelit(onnan jott),piteteszta kisutve,abba bele tojas,hagyma,meg szalonna,majd kisutve megint...isteniiiii hoztam is haza belole:))

Delbe elindultunk Newportra,Rhode Island allamba(asszem ez a 13.allam ahol jartam:),ami kb 1-1,5 orara van Worcestertol.Newport Aquidneck szigeten fekszik,egy hatalmas hid vezet at oda,hajok,es vitorlasok minden fele,America 1ik legnagyobb vitorlas paradicsoma,kis szigetek mindenfele,es megkisebb "szigeteken" apro vilagitotornyok!!!
(Errol sajnos nincs kepem,tul gyorsan mentunk)

Rogton a mansions(palotak,kastalyok) fele vettuk az iranyt...Newport ezen resze a vilaghiru,rengeteg magan es allami tulajdonban levo kastely talalhato itt,nemelyik akkor mint a Parlament,csak epp 1 csalad lakta/lakja:)))
Kocsival mentunk vegig ezen a kastely/palota soron,mivel velunk volt Campbell (Zsuzsi host gyerek(5) is akivel ezt a hatalmas setat nem lehetne megtenni.....de igy is elvezetes volt.....

Majd a legnagyobb es egyben leghiresebb kastely kertjeben vegigsetaltunk,ez a The Breakers nevezetu villa. A kertbol nyilik egy kis osveny az oceanhoz,onnan pedig egy kis setany az osszes tobbi kastelyhoz az ocean part menten(asszem 5 km hosszu setany ez,egyszer jo lenne vegigsetalni!),de igy is amazing volt!!!

Ezutan bementunk a Breakersbe(35 dolcsi volt a beugro ha jol tom,de Zsuzsi hostszulei fizettek,hat igen ok masabbak mint az enyemek:)),adtak ilyen fulhallgatos idegenvezetest is,hatalmas szobak voltak,kulon zene szoba,konyvtar,a konyha akkora volt mint egy kisebb tornaterem:D

The Breakers: az egyik Cornelius Vanderbilt nyari rezidenciaja volt,felig allami es felig Vanderbilt kez allatt all. A Vanderbilt csalad hires europai nemes csalad(grofok-uj szot tanultam:count-grof,countess-grofno:)),mai napig magas beosztasban vannak,bar mar egyenileg nem birtokolnak kastelyokat,csak reszben.....(talalhato 1 NY-ban a 5th ave-n is!)
Itt egy link a Vanderbilt family-rol,menjetek a lap aljara,nem gyengen nagy a csaladfa:D http://en.wikipedia.org/wiki/Vanderbilt_family
Amugy a Vanderbilt-eknek van egy jele a makk,es az ananasz:)

Gladys Vanderbilt,Cornelius egyik lanya Gladys Vanderbilt Szechenyi neven is ismert!!!!
IGEN itt a magyar vonal megint:))
Szechenyi Laszlohoz ment felesegul!Minden nyaron ellatogattak M.o.ra az 5 lanyukkal egyutt:)
Ah.kiejtettek a Szechenyi-t le sem esett,csak mikor lattam a fenykep ala irva az 1ik szobaban,persze roszul volt irva: Széchényi-nek pfff nah nem baj azert orultunk a magyar vonalnak:))Gladys unokaja aki kb 50es eveiben jarhat a nyarakat a kastelyban tolti,elszeparalodva a tobb tizezer turistatol.....

A kastely megtekintese utan vegig setaltunk a kis osvenyen az ocean mellett,majd ugy mentunk vissza a kocsihoz.Kozvetlen a kastely mellett talalhato egy foiskola vagy egyetem,pont a vegzosok unnepsege volt,hat nem semmi helyen tanulnak:)

Ezutan elmentunk Newport egyik kikotojehez,ahonnan lattuk a hidat amilyik osszekoti a szigetet a szarazfolddel.
Majd elkocsikaztunk Jacqueline Kennedy(ismertebb neven Jacky,Kennedy elnok felesege) szulohazahoz,a Hammersmith farmhoz,ami persze egy kastely az oceannal.....
mi a hetso resznel emntunk,ott eleg lepukkanmt volt az ut,ah Zsuzsi hostanyukaja mondana: "Mintha Puerto Ricoban lennenk!" :))

Ezutan visszamentunk a varoskozpontba,egy masik kikotohoz es beultunk egy etterembe....tengeri kajat evett mindenki,friss volt,meg akkor halasztak:D
En lazacot ettem vajas martassal,meg krumplival:))

Este 10re ertunk haza,Campbell eges uton hazafele enekelt,meg boldogitott minket,mondtak ez miattam van alt.elso 2 percbe kidol:D

Mikor hazaertunk meg befaltuk Zsuzsi szulinapi tortajat by Cheesecake Factory bolt:)) Kedvencunk,isteni volt,eperrel ah.azt kell:))

Masnap 9kor keles,merth. gondoltuk ha mar ilyen jo fej a hostfam akkor megerdemelnek egy kis magyar kajat,plus rank is rankferne mar:))
Gyors zuhany,bolt,majd nekialltunk hust klopfolni jofroman egy kis fadarabbal(amcsik ilyet nem szoktak:) de az eredmeny nagyon fini rantotthus lett,izlett nekik,hozza krumplipure volt,meg uborkasali:))
Zsuzsi draga mar csutortokon elment venni nekem a kozelukben levo europai boltba teliszalamit,majkremet,napolyit,meg kremturot(utobbi a buszon sajna megromlott:(
Zsuzsi host anyukaja meg csomagolt nekem egy szatyor kajat(mint multkor is:) muzliszeletek,ilyen keksz szeruseg, chips(nem az a szar ami itt van),viz az utra,a finom tojasos reggeli felet:D stb.

A buszom 2:15-kor indult,de lekestem:D Ugyh. a 2:35-ossel mentem,egyszer at kellett szallnom.
Ez a 2.busz tura erdekes volt megint:)))
A klima nem mukodott....ez meg hagyjan Niagarahoz menet sem volt,megis tuleltuk.....DE most felllazadt a nep(kivetel en:)....mondtak kiabalva h. "Mi az hogy nincs klima??Szereljek meg!!Mindjart meghalunk!!Elajulunk!!" stb en eleinte csak rohogtem magamban,mert h. en izzadni se nagyon izzadtam....de egy ido utan mar nagyon ideges lettem,foleg miko kozolte a buszsofor h. oke a kovetkezo varosban megallunk a busz terminalon es ha van masik busz cserelunk....hat volt.....persze az atszallas is tartott 20 percet min.....a buszon minuszfokok ropkodtek,amit persze csak en ereztem meg(erre a klimara tneyleg szuletni kell,volt ott egy kb 3 honapos baba,a "melegben" sirt,a klimaban(amiben Niki 2 kabatban es kapucniban remegett) a baba aludt...hmmm....jah plus meg dugo is volt NY allamban.....nem beszelve NYC-ban,foleg a Times Square-nel(nem is ertem mit keres ott egy busz!!) ennek hala futhattam a buszomhoz,ami 8:51-kor indult,mi meg 8:35re ertunk be.....
A 2 allomas egymastol 10 perc,meg jo h. volt jegyem,persze a buszallomas kijaratat is alig talaltam(most nem volt hajlektalan segitsegem:),aztan az utcan az emberek(fokent turistak) is kacsaztak a jardan,en meg hatalmas pakkommal futottam,meg jo h. volt jegyem mert 8:50-kor szalltam fel a vonatra!!:))
Levegot alig kaptam,de sikerult:))
Fel 12-re ertem haza.....azota se pihentem meg ki magam:))

Masik erdekesseg a hetrol,tok veletlen rajottem h. hostanyukam rajta van a fb-on,ez meg hagyjan veletlen az uj aupairt is megtalaltam(nemet csaj) mar most ismerose az egesz host csaladom aprja nagyja.......nem ertem engem miert nem csipaznak.....es sztem azert nemet csaj,mert az elso is az volt,es azzal tokre kijottek...bar az nem lakott veluk ugyh.lesznek itt meg nezetelteresek.....
A napokban jon a koordinatorom,h. beszeljen anyukaval az uj aupairrol,van 1 olyan erzesem h. el leszek kuldve h. ne halljak semit,nagyon vicces ez a titkolozasuk......kozbe mar tom ki az,de ugyse beszelek vele......bar ha nem engedik meg h. itt haggyam borondjeimet szeptemberig akkor fogok,szepen beallitok egy hetkoznap:))

Most csutortok delutan van,11-kor jottek a nagyszulok es elvittek az ikreket egy hatalmas Aquariumba majd parkba aztan meg konyves boltba,meg Mc Donaldsba:)) nem tom mire fel,de orulok mert 11-tol 4-ig szabad vok...azaz voltam mert Hannahert mindjart mennem kell,apuka meg fel6-kor jon haza ha minden igaz. A heten kedd es csut.anyukanak tovabbkepzese van este 10-ig,kapott a sulija hiperszuper szmaitogepes tablakat,erintokepernyos meg miegymast,es ezt tanuljak meg kezelni:)) mondtam neki ez hany eve van forgalomban??mondta 10 eve,de naluk meg csak most tanitanak ilyennel,mondom M.o.on meg 100 ev :D

Heti kajas story: anyuka hazajon,Emma mondja akar gumimacit,mondom anyjanak mar evett ma,anyuka erre akkor nem kapsz tobbet,Emma elkezdett nyavogni,2 perc mulva mar ette,egy egesz zacskoval ugy h. majd meg fulladt......hat ez am a neveles:)))
Ma az 1ik tanar kerdezte hany kg Jack,merth.minden csontja kivan....mondom pontosan fele annyi mint Emma,erre elkepedt,es kozolte kevesebb edesseget kellene neki adnom....nah itt nagyon ideges lettem,es megmutattam neki az osszes kajat amink van,koni nyelni nem tudott.....

I'm a travel freak! Ezt mar lehet irtam de ez vmi betegseg egy ido utan,h allandoan utaznek,meg mennek vmerre,meg elnek a legtob helyen,nah ezt hivjak travel freak-nek:)
Ugyh. a heten talaltam egy oldalt ahol vannak olcso repulojegy-hotel kombinaciok(olyan ez mint az Orbitz (http://www.orbitz.com/)v Bookingbuddy (http://www.bookingbuddy.com/ )v expedia(http://www.expedia.com/) -hobbim ezek nezese LOL komolyan:D) so ez az oldal a http://www.fleetwaytravel.com/hotel_choice.php?i=12877481 viszont csak Angliabol kinal....so talaltam is par olcsot a karacsony-szilveszter idoszakra,de babonabol meg nem arulom el:)) En amugy alt.igy kombinalva veszem,csomagba a repjegyet es a hotelt,de minden mast magamnak szervezek,nem vok utazasi iroda parti,csak lehuzzak az embert,habar elmeloznek ott azert:))

Hetvegen szulinapi partynk!!!Yayyy we cant wait:)))

Pusszanat!:)

U.i.: Ha erre jartok Newport-ot mindenkepp nezzetek meg nyaron,allitolag Bostonbol indulnak nagyon olcso turak oda!:)

3 megjegyzés:

  1. Köszi a linkeket! Hasznosak lesznek tuti :).

    VálaszTörlés
  2. Ha interaktív táblára gondolsz, amit az iskolákban használnak, akkor tévedsz, :-) A magyar iskolákban is már van. És tanárok is kaptak továbbképzést.
    Én is tanítottam ilyennel - két iskolában is ahol voltam a tanítási gyakorlaton. :P


    üdv
    Ildi

    VálaszTörlés
  3. wow akkor nagyon le vagyok maradva:)) nem tudtam h. mar otthon is van,bar gondolom otthon sem elterjedt meg,mint ah.itt sem:))

    VálaszTörlés