2010. július 29., csütörtök

Au-pair elet vege.....






Sziasztooook!!

IGEN,IGEN es YESSS!!! Ezt is megertem vegre,meg el sem hiszem h. vege......
nah de jojjon az osszefoglalo az utolso 2 hetrol.

Mint legutobb is irtam nagyon de nagyon keveset meloztam az utolso elotti hetemben,maig sem tudom miert(de azert orultem neki,annak meg plane h. nem is hajtottak be kesobb sem).
Utolso heten mar kicsit "tobbet" meloztam,altalaban 8-3-ig,utana mentem volna a medencehez pihenni,de vagy esett az eso,vagy pakoltam a borondjeimbe,inkabb az utobbival ment el minden szabadidom:))
Kedden volt az utolso beach day:((( Nagyon fog a Hamptons hianyozni,gyonyoru hely,a milliardosok hazai(tobb hires embere is),hatalmas hullamok voltak,meleg volt,de most volt nemi szel is,egyszoval nagyon jo kis utolso beach day volt.
A nagyival mentunk ki egyebkent,mert anyuka ment szemeszhez,sokat dumaltunk nagyival,de meg mindig erzem h. komplett idiotanak neznek:))
Egyszeruen nem birjak felfogni miert nem maradok majd otthon,es miert megyek Londonba(holott az o masik lanya is kb olyan messze tanul toluk,csak ok 1 orszagban vannak),stb stb.

Csutortokon volt a bucsu vacsoram az Outback nevu ausztral etteremben,eljott mind a 4 nagyszulo,anyuka kisebbik huga es a host familym,kivetel apuka mert o melozott.
Egyik nagyitol kaptam egy 25 dolcsis Victoria Secret gift cardot,emlekezett ra h. imadom:)) ugyh. napok ota megint bikini vadaszaton vagyok.....itt mar vettem v.5-ot,meg hoztma vagy 5-ot:))
Anyukatol egy kulcstartot kaptam,ezt nem tom kommentalni semmivel sem,probalok arra gondolni h. vmi atvitt jelentese van,pl.Londoni uj albi stb....
A vacsi utan elbuszuztam az apuka nagyszuleitol(mert anyuka nagyszuleivel meg taliztam masnap,azaz ugy volt),nah ekkor is sirtam,ok mindig olyan jok voltak hozzam,mintha a sajat nagyszuleim lennenek.....veluk meg tartani fogom a kapcsolatot,valoszinuleg skypeon.

Penteken hajnal 2-ig probaltam bezipzarozni a borondjeimet,jelentem nem sikerult:)))
Ezert szombaton reggel meg kidobtam par melegitot,meg otthoni polot,meg 2 telikabatot:)))

A BUCSU:((
Zsuzsit idezem: "Why does it take a minute to say hello,and forever to say goodbye?"
Mennyire igaz.....annyira nehez volt elkoszonni a gyerekektol....
eloszor Hannah-tol,o mar nagy(8),es okos es fel tudja fogni h. majd ertekezunk skypon es majd talan egyszer ujra is talalkozunk......
Majd az en Embalinamtol,az en kis pinkmanias, pink unicornisos balerinamtol,aki napi 24 orabol 16-ot hisztizett,de most mar ez is hianyzik......o meg kicsi h. felfogja h. nem jovok vissza,lehet sohasem.......
majd Jacktol....itt sirtam el magam,o az en kis kedvencem(Emmaval egyutt),o annyira kis szeretnivalo es igenyli is a szeretet,minden nap ugy neztuk a tv-t h. ott ult az olemben es fogta a kezem.....o azt hiszem ertette h. mar nem lat tobbet,szegenykem miutan megszorongattam felment az emeletre es onnan integetett nekem,nem az aktobol mint a tobbiek:((((
Neki nagy tores lesz ez most.....emlekszem mikor jottem hozzajuk 3-4 napig latni sme lattam mert bujkalt elolem.....apuka mondta ez a szitu meg rosszabb lesz,mert az 1.aupair nem lakott veluk,de en igen,minden este bejottek tobbszor is jo ejt psuzikat adni,meg megolelni,ott laktam a mellettuk levo szobaba,es most ures(1 hetig),es 1 het mulva egy masik lany jon majd(ma este mennek erte ny-ba).....szegeny Jack-nek ez egy nehezs idoszak lesz,addig nem is skypeolok veluk......

Szulokkel jol ment az elvalas,anyuka annyit mondott orult h. itt laktam nice and quite,mondom en mindig csendes vok,ez van......apuka es en mentunk csak ketten Ronkonkoma(en Rokakomanak hivom,indian telepules volt anno) allomasra,apuka megvette nekem a jegyet a citybe(meglepett,bar o mindigis rendes volt hozzam),majd felpakolta a cuccaim a vonatra,meg mondta h. take care es h.barmikor barmi kell csak hivjam......

Ezzel elhagytam Long Islandet,valoszinuleg orokre,mert hiaba ocean,v nem,nem a legjobb resze az USA-nak.....
Majd megerkeztem Jamaicara,nem a szigetre sajnos annyi penzem nincs,NY egyik kulvarosat hivjak igy,Qeensben van,itt vartam 1,5 orat Zsanira es Zsoltira,akik dugoba kerultek,de megerte varnom jobb volt kcosival menni mint metroval annyi pakkal......meg vartam 2 ott dolgozo is odajott h. mire varok ennyit,mar elment vagy 10 vonat....mondom nem birom megemelni a csomagjaim varom barataim akik majd segitenek....mellesleg a vonatrol valo leszallasban sem segitett egy amcsi sem.....no comment.....

HETVEGE:
Szombaton elmentunk Brooklynba egy Outbackbe kajolni,hat ez van imadom azt a kajaldat:)))
este filmeztunk,csak magyar filmek voltak.....errol az a velemenyem h. nem birok mar magyar szinkront hallani,nem megy....megneztuk a Panikszoba c filmet,anno lattam es tetszett,most nem....mar amikor bemondta h. Panikszoba rohogtunk...kesobb meg mar a fejem is fajt a szar szinkrontol.....utana Valami Amerika 2-t neztunk,mivel az magyar film az jobb volt,megint szarra rohogtuk magunkat.....
Vasarnap a 3 csajszi utoljara felfedezte a cityt.....Zsuzsi,Zsani es en.....elmentunk a Szabadsag szobrot megnezni Liberty Island-re,a csajok szarra egtek,en nem:)) hal istennek,mert en falra maszok attol ha barmifele pant nyom laccik a boromon(azert vannak csak pantnelkuli bikinijeim:))
Ez utan el akartunk nezni a Ground Zero-hoz is(a WTC helye) de mar nem volt idonk ra,elmentunk a Times Square-re,vettek par souvenirt a csajok,majd vissza metrozas Brooklynba(fel ny-i eletunk itt toltottuk:)) majd Zsuzsi vissza vezetett Bostonba(lejott kocsival h. elhozza 4 borondjet:)) majd Zsani es en elindultunk Dc-be......

Vegig arrol beszeltunk h. egyre jobban azt erezzuk,h.mi itt fogunk elni az Allamokban.....nekem kulonosen nem menne mashol,ez volt az elso nagy allomasom,dehat majd latjuk h. h.lesz......

Most irok par negativumot es pozitivumot az au-pairsegrol,mert ezennel en leszeretnek zarni mindent ami ezzel kapcsolatos......persze ha kerdeztek arra tovabbra is valaszolni fogok.....

Au-pair elet:
Pozitivumok:
-megtanulsz angolul(ha jarsz suliba is neha-neha)
-rengeteg baratot szerezhetsz a vilag minden tajarol(kesobb meglatogathatod oket:)
-megismered az amerikai kulturat
-rengeteget utazhatsz!!!
-es vasarolhatsz,mert minden olcso:))
-teljesen jo "munka" ha azt fontolgatod h. kulfoldon elj,tulajdonkeppen semmi toke nem kell hozza.....
stb.stb.

Negativumok:
-egyutt kell elned egy csaladdal,az o torvenyeik szerint,joban-rosszaban(nincsenek hetkoznapi bulik,sot lehet hetvegiek sem,nincs olyan beosztas amin ne valtoztathatnanak par oraval elott akar)
-rettento nehez lesz megvalni a gyerekektol,meg ha az ev 90 szazalekaban az oruletbe is kergettek
-nem beszelve arrol h. egyszer a vizum is lejar es Americat is itt kell hagyni egyszer.....
-ujonnan szerzett nemzetkozi barataid is folyamatosan cserelodnek.....alt.a legjobb barataid hamarabb mennek haza mint te fogsz....
-ebbol a fizubol($200/het) igazan nem fogsz meggazdagodni.....
stb stb stb

Tovabba ajanlanam:
-az h. nem tudsz egy kukkot sme angolol meg nem jelenti azt h. nem vaghatsz bele,en is igy jottem ki.....
-jogsi nelkul ne gyere ki,mert halal!!!
-AMERICA NEM OLYAN MINT A FILMEKBEN!!!!! ha azt hiszed igen,nagyot fogsz csalodni......
-ha meg nem jartam sehol sem M.o.on kivul,NE GYERE AZ USA-BA!!!
Tul messze lesz,tul nagy falat,eloszor ismerkedj csak az EU-val,sok kis nyaralas utan az ember mar kitapintja h. hol tudna elkepzelni magat....
-egy vagy masfel ev boven eleg au-pairkent!!! a tobbi csak kinlodas.....gondolj csak bele felnott ember vagy,van egy szakmad,minek vigyaznal evekig neveletlen gyerekekre......

Osszessegeben eletem legjobb 2 eve volt ez,a sok rossz elmennyel egyutt...megedzodtem nagyon......most nagyon faradt vok,de megis ugy erzem h. meg sosem voltam ilyen eros mint most,keszen allom Africara,de elobb Londonra,sot most ugy nez ki jovo nyaron kimegyek egy oceanjarora Zsanival.......de az au-pair elet ezennel veget ert.......:))

NAGYON BUSZKE VOK MAGAMRA,h.:
-veghez vittem amiert kijottem: 2 ev az Egyesult Allamokban au-pairkent.
-kibirtam ezt a 2 evet a csaladom es a kozeli barataim nelkul.....
-tobbet utaztam mint amennyit valaha is gondoltam volna!!
-es arra h. en vok az egyetlen (ex)au-pair aki lehuzott is 2 evet es 1 honapot(ennyi lesz majd szeptemberben mikor hazamek) egy zsinorban,hazalatogatas nelkul......

Sok szerencset es kitartast a jelenlegi au-pooroknak es azoknak is akik meg csak most fontolgatjak h. belevagjanak-e vagy sem(IGEN,mert ez egy tokeletes kiindulo pont!!)

A BLOG MEG NEM HAL MEG ELNI FOG:)))
Hol innen,hol onnan irok majd,jelenleg Potomac varoskabol Maryland allambol,DC mellol:)

Sok pusziii nektek!

P.s.: Kepek jonnek meg a heten az albumokba!
De ez a 3 nap aramszunet annyi emailt okozott nekem,h.orulok h. most blogot irni volt erom:)))

5 megjegyzés:

  1. Szia Niki!!

    Nagyon tetszik az új kinézete a blognak :)
    nagyon nagyon nagyon
    szép vagy a képen is :)
    Igazán türelmessé válhattál ez alatt a 2 év alatt!
    én is osztom azt a véleményt, hogy 2 év az sok au-pairként az USA-ban. Egy év az oké... esetleg egy kis fél év hosszabbítás, ha tényleg rendi a család. (mmint úgy amcsi viszonylatban :))
    Jó lesz Anglia is ne félj! Igaz, oda talán kevesebb bikinivel menj, hiszen nem épp olyan az éghajlat... de vannak szép parkok.. pubok... na meg tömény hagyomány! (tejes tea, hat factory, kétágú csap, miniszoknya szandállal télen is!) Furcsák az angolok, de hozzá lehet szokni :)

    Nagyon sok sikert kívánok neked a jövőben! :)

    Fruzsi

    VálaszTörlés
  2. szia Fruzsi,
    koszi szepen,kinlodtam is a bloggal,de en is beleszerettem:))
    Te kinnt elsz meg Angliaban vagy csak eltel??
    En mar nagyon varom Angliat,pedig ah.magam ismerem onnan is vagyom majd el:))

    Ha meg kinnt vagy/leszel osszefuthatnank egyszer:))

    VálaszTörlés
  3. Hát csajszim,büszke vagyok rád!2 évet így kihúzni,nem semmi.Az egészben az a culture shock,amikor az ember kimegy de szerintem az még nagyobb,amikor vissza kell jönnie.Sok embernek pszichológusra van szüksége,mert depresszióssá válik.De téged ez a veszély nem fenyeget,hisz jössz ide Londonba.Annyira de annyira irigy vagyok,hisz én itt laktam 1 évet és minden percét imádtam és most sajnos el kell mennem Mo-ra.De ugye Amerikára már csak 1 évet kell várnom,hisz 2011 nyarán én következek :) Tudom,hogy imádni fogom!Már most felajánlom,hogy bármikor jöhetsz meglátogatni és nosztalgiázni 2011-2012 között.
    Azt hiszem megedzőttünk ezalatt az idő alatt és minden akadályt mi már nevetve fogunk venni.
    Ahogy mondják:What doesn't kill you it makes you stronger.
    Kb. tudom mit érezhetsz most,hisz én is azt érzem amit te,vagy valami hasonlót.
    Imádom a blogod képestül mindenestül :) Well done,vagy ahogy nálatok mondják Good job!

    VálaszTörlés
  4. Koszi Petra:))
    Egyre jobban azt erzem h. majd itt fogok letelepedni,nehez lesz az USA nelkul elni,de meg mielott letelepedek(meg hogyan??) addig emg szeretnek a leheto legtobb helyen elni.....
    En meg szeretettel varlak majd londoni hajlekomba:)) tenyleg barmikor johetsz,ha honvagyad lesz:)
    En is gratulalok neked,ah.olvastam a blogodban biztosan nagyon fognak hianyolni a gyerekek,nemhiaba sirtak mar multkor is:(((
    Remelem talizunk mihamarabb,es rem Londonban:))
    pusziii

    VálaszTörlés
  5. Sziaa!

    Nem éltem még kint Angliában, de apukám már igen :D szóval elég sok mindent tudok!
    Mint turista már voltam kint, bejártam egész Angliát... loch nesstől kezdve mindent, de persze elég nagy anglia, még van felfedezésre váró terület a számomra is. :)
    és igen megyek au-pairnek Angliába :)
    úgyhogy nekem még csak most jön a java hahaha
    a feketeleves, vagy a rózsaszín napszemcsi :D
    Mindenesetre én pozitív vok :D

    Ha kint leszek, írok, vhogy megtaláljuk egymást.. most még csak a kezdetek kezdetén vok.. családkeresés stb.
    Fruzsi

    VálaszTörlés