2009. november 21., szombat

Memories


Sziasztok!!!

Visszatertem,azaz el sem tuntem,kb.minden 2.nap azon agyaltam h. mit kene irni ebbe a bejegyzesbe.....de sose jott az otlet, speechless vok meg mindig...... nem, most nem Amerikarol,meg arrol h. "mi tortent hetkozben majd hetvegen" fogok irni......
sokat gondolkodtam azon is h. 1altalan megirjam e,de jobb ha kiirom magambol,meg ez is az eletem,ez esetben amerikai eletem resze......

Szoktak mondani h. mikor jon 1 jo dolog az eletedben,v.1 nagyon jo periodus utana jon(mert jonnie kell) egy rossz periodusnak is.....ez a sors akarata.....a rossz hamar elmulik(allitolag) v. csak probalni kell tovabb lepni rajta es eljon ujra a bright side of the life......

Hazajottem DC-bol 3 hete,irtam is bejegyzest h.eletem 1ik legjobb weekendje volt,uj nagyon jo emberekkel,es a regi jo baratokkal....felhotlen boldognak ereztem magam.......

Majd kedden d.u. csekkolom a mailjeimet jott apatol 1 e-mail "szomoru hir!" cimmel....hmm hat 10 percig csak neztem nem mertem megnyitni,aztan az msn-en levok tanacsara meg mert amugy is tom h. meg kellett neznem,megneztem....

2 dologra gondoltam rogton,az 1ik nagymamam halala,a masik a cicame.
Sajnos az elsorol szolt a level....es mivel sajnos nem tudtam tole elbuszuzni,ezuton teszem meg....
Anya kedden(november 3) lement nagymamamhoz ah.szokott.....de o nem nyitott ajtot....ez sem meglepo meg,mivel eleg rossz volt a hallasa,sokat kellett kopogni,dorombolni h. meghallja....csak h.azon a napon anya mar 2 oraja probalkozott.....kesobb jott apa,aki betorte az ajtot.......akkor talaltak meg Muttit(igy hivtam a nagyim) aki ott fekudt a foldon,mint aki alszik......de sajnos nem aludt.....

Engem elegge meglepett a dolog,h.finoman fejezzem ki magam,ugyanis utolso M.o.-i napomon 2008.szept.10-en meg teljesen egeszseges volt(az en szememben),kicsit le volt fogyva,meg a hallasa mar kevesbe volt jo,de teljesen vidam,boldog,erotol teljes nagymamanak lattam utoljara......annak a nagyinak aki megtanitott(szuleim mellett) az eletben a legtobb fontos dologra....a kinntletem alatt is csak azt hallottam anyaektol,h.fogyott,meg kesobb kapott erosito injekciokat is,de tovabbra is lesetalt allandoan szuleimhez,boltba,parkba,stb. De mint kiderult az elmult honapokban mar kevesbe mozdult ki......

Valahogy en most ugy allok ezzel a dologgal h.meg most sem fogtam fel 100 szazalekosan,habar az h. lattam a temetesrol fenykepeket(milyen awkward mar a dolog,fenykepeket,mert nem lehettem ott??!!) eljuttatott arra a szintre h. sajna o mar tenyleg nincs tobbe.....de most egy megjobb helyen van....

A temetes elokeszuletei...haaat eleg szar erzes az amikor az ember semmit sem tud segiteni ilyen messzirol...baratnom csinaltatott a nevemben kulon egy koszorut,a szalagon rajta volt piciben 2 amerikai zaszlo....allitolag mindenkinek tetszett,pedig azt hittem majd jol megszoljak....

A temetesre sem mentem haza(november 13(pentek) 13 ora!!) ,senki nem is varta el....talan Mutti elvarta volna(emlekszem tavaly karacsonykor is h.varta h. hazamegyek) de a szive melyen o sem varta volna el h. feladjam az almaimat itt...merthat ugye ha ez a szornyuseg az elso au-pair evemben tortenik,meg haza is mehettem volna,de masodikban nem hagyhatjuk el az orszagot....
A masik meg aki engem igazan ismer az tudja,h.en maskepp gondolkodom a halalrol es a temetesrol.....en nem ertek azzal egyet h.vki ott all 1 kodarab elott es imadkozik...ez igy durva leirva de az embernek eleg ha csak a szivebe nez,v.fel az egre,v.neha neha ellatogat 1 szamara fontos helyre,ahol ok sokat jartak....sztem....de ez az en felfogasom,es ezzel senkit nem szeretnek megbantani.....tudom h.ez egy europai szokas....bar asszem Montenegroban v.Boszniaban mar nem emlekszem pontosan hol lattunk egy temetest messzirol szolt a zene,mindenki feherben volt.....tetszik....mint ah.az is h.vkinek a hamvait elszorjak a szamara fontos helyen....igy ott lehet ahova mindigis tartonzni akart....nalam ocean lesz......
Nah jo most eltertem a tematol megint kormondatjaim fogja lettem,ez is tipikus ikrek dolog.....

Azt szeretnem meg leirni h. boldog vagyok,azert mert tudom h. nem szenvedett,es egy csodalatos kort elt meg(decemberben lett volna 79),csodalatos eletet elt,olyat amit o szeretett volna es teljes boldogsagban.Rppant sokoldalu,muvelt,szines egyeneseg volt-es ezt nem csak azert irom mert az unokaja vagyok,sok 100 ember gondolja igy,kulfoldon elo volt tanitvanyok is tartottak vel a kapcsolatot mindig,mert fontos volt szamukra....
...a varosban ahnnan szarmazom mindenki ismeri,kis tulzassal mindenkit tanitott is,nagy tiszteletben allo tanar volt,mint ah.mar reg elhunyt nagypapam is,aki iskolaigazgato volt......hal Istennek a varostol is megkapta a vegso tiszteletet.....remelem most nem arrol szolnak a dolgok h. az "Amerikaban fenyuzoen elo unoka aki ra se hederitett meg a temetesre sem utazott haza"...tudjatok h.mennek a dolgok a kisvarosokban....na nem baj a besugoim tovabbadjak majd,nem magam miatt,az o emleke miatt fognak ezen emberek az ilyen mondatokert kapni......nyilvanos megalazas,ez minden testi fenyitesnel tobbet er.....

Koszonom mindenkinek aki irt nekem par sort,meg h. aterzik h. milyen fortelmes ezt itt megelni(meg igy h. ennyire hirtelen ert engem,hiszen en nem lattam a leepuleset),koszonet a szuleimnek,anyanak kitartast!!!nemsokara otthon vagyok!!apanak aki most megjobban anya mellett all,meg tom h.olvas:),tesomnak meg cuki baratnojenek,aki most olyan anyanak mint en.....a rokonoknak,Lacikanak aki megtartotta a temetoben a vegso bucsuztatast,Gabornak a gyonyoru fenykepert amit mamamrol keszitett par eve,es most kisebb atalakitassal a temetoben volt kiteve(lsd itt is mellekelve)....Nusinak,aki mostmar egyedul maradt(Mamamek 5en voltak testverek,Nusi a legidosebb,80 eves),a Zsemberi csaladnak.stb stb.
Mandzsimnak aki a legjobb baratno a Vilagon!!!Meg mindenkinek aki ott volt a temetesen v.eppen csak 1 taviratot kuldott anyanak,v. 1 kedves szot szolnak hozza....

1 erdekes dolog meg a temetes napjarol....feketeben voltam(legalabb itt ha mar ott nem lehetek).....elore tudtam h.meg egyszer vmi jelet fog adni h. itt van velem megegyszer utoljara...igy is tortent,amerikai ido szerint 10 orakor(tehat akkor mar vege volt a temetesnek otthon) elment az aram...de nem akarh.hatalmas pukkanas es sipolas!!!a gyerekek a sarokba szaladtak,ugy megijedtek...ez 5 mp volt....majd visszajott az aram,de a tv-n az adasok nem,csak ertelmetlen kiirasok....mint ah. a mikron is ahol az idot jelzi,megjelent a kg,azaz kilogramm szo(ez a mertekegyseg nincs Amerikaban!!)...majd minden megjavult....nem bolondultam meg,a gyerekek sem orjitettek meg meg,en hiszek az ilyenekben,es nem is felek ettol,jo volt tudni,h.itt volt velem 1 kicsit,mielott felszallt......


Lehet h.a fentebb felsorolt szemelyek nem olvassak ezt a blogot,meg amugy sem sokan,de nekem ez fontos volt h.leirtam,hamarosan jelentkezem amerikai elmenyeimmel,immaron hetente!!!
Folytatnom kell ott ahol abbahagytam,azert h.veghez vigyem azt/azokat amiert kijottem,es ami sikerulni is fog!!! Muttiert is....

Sok puszi


U.i.: most latom 4.orahosszaja irom ezt a bejegyzest,de nehez errol irni,szal sajnalom ha csapongo v.erthetetlen helyenkent,v.esetleg felkavaro a stilusom.....azert probaltam helyesen es szepen irni ah.azt egy magyar tanar unokajatol illik....

6 megjegyzés:

  1. ez szep volt, fasza csaj vagy!

    Zsuzsa, Londonbol, aki mindig olvas.
    Fela fejjel!!!

    VálaszTörlés
  2. Szia! Nagyon sajnálom a történteket. Fogadd őszinte részvétem. Hidd el, mamád tudja, hogy Te a távolban is mindig emlékezni fogsz rá. Ne érdekeljenek a pletykák. Évi

    VálaszTörlés
  3. Őszinte részvétem! Én is tapasztalatból tudom,hogy jobb,ha kiírod magadból a dolgokat.Ez egy nagyon szép bejegyzés lett.

    VálaszTörlés
  4. Csók baba! Nagyon szép lett! Kitartás! Csopeszi

    VálaszTörlés
  5. Meghatódva olvastam soraidat, ezután is "Az erő legyen veled !!!"
    csók : apa

    VálaszTörlés
  6. További sok erőt kívánok álmaid megvalósítása felé...fel a fejjel kislány...csak előre !

    VálaszTörlés