2010. március 18., csütörtök

HULYEK ORSZAGA, majdnem hurrican,St.Patrick's day

Kezdenem utobbival.Tegnap,azaz marcius 17-en volt St.Patrick's day,az irek egyik nemzeti unnepe,de nem csak ok,hanem szinte minden angol anyanyelvu orszag unnepli.Allitolag ezen a napon halt meg,hanyatott sorsu volt,gyerek koraban elraboltak stb. stb.
Itt az USA-ban sztem senki,de senki nem tudja mirol szol az unnep:)))
Nekik annyibol all h.zold ruhat oltenek aznap,esetleg feheret,de lohere(haromlevelu) diszitse,sor ivas,v.mind1 csak alkohol legyen:))) minden,tenyleg minden zold ilyenkor,folyok: pl.Chicagoban minden evben zoldre festik vh.a folyot,DC-ben a feherhaz szokokutjanak a vize zold,stb.
Minden nagy varosban paradet,felvonulast rendeznek,a cityben is volt,de nem mentem be csak azert.

A gyerekeknek a kov.meset adjak be St.Patty-rol(roviden igy hivjak): a Leprechaun-ok(mano szeru vmik) elrejtik a szivarvany tovebe az aranyat,amit ha megtalalsz,szerencsed lesz...ha ha ha
Irorszagban pedig az a mondas tartja,h.csinyteveseket hajtanak vegre ezek a manok,legtobbszor a forgalmi lampak jelzeseit cserelik fel.....rendesek....nem vezetnek ott LOL

Vasarnap mar mindenhol elo St.Patty's day buli volt.
Zsuzsival vasarolni indultunk,de talaltunk egy bart,ami dugig volt emberekkel,ez itt Long Islanden eleg ritka:)) rogton be is tertunk:))) elo zene volt,regi meg vadi uj szamokat enekeltek,nagyon jol nyomtak,neha meg jottek ir tancosok step tancoltak-jujj naggggyon jol nyomtak,meg a Suffolk Country(ahol en is lakom) rendorjei zeneltek skot dudan,az mar annyira nem ment nekik:)))
Mivel a Zsuzsi vezetett,o nem ivott csak alcoholic-free beer-t,de en ittam helyette:)))
Utana elindultunk a mall-ba(plaza angolul) de zarva volt,7-kor!!!!! Vmi nagyon nem stimmel itt a felszigeten:)))

Es most ternek at a bejegyzes cimenek elso reszere:))
Megyunk megyunk...mogottunk a rendor levillant...megallunk...mondom Zsuzsi meg se mozdulj,mert itt azt hiszik loni akarsz:)) (amugy ez itt kresz szabaly,csak ha ott all mar az ablaknal,akkor tekerheted le az ablakot)....ablak lehuz......jogsit keri.....a nemzetkozi jogsit(ami egy szetfeslett hasznalt zsepihez hasonlit kb) odadja a Zsuzsi....rendor kerdi: What's this???Passport???(Mi ez??utlevel??)...mondjuk nem,nemzetkozi.......bele se nezett,visszaadta......mondta kovesse a szemevel a tolljat......mivel sikerult a muvelet,kozolte haladjunk a jobb szelso savban,h. lassa minden rendben van-e,majd elksozont..........okes mi elindultunk a jobb szelso savban,mikor latjuk az meg megfordult az uton,es ment masik iranyba,akkor miert mondta,amikor nem is erdekli mar mit csinalunk???LOL
Meg 1altalan,ha megallit(tuti azert mert latta a barbol jovunk ki) h.h.nem szondaztat.....mi lett volna ha a Zsuzsi ivott volna akkor,csak epp nem alltak volna keresztbe a szemei LOL

Nem tom irtam e mar de itt nincs zero tolerancia,ami sztem jo,mert egy pohar sor/bor meg belefer....bar az amcsik alt.foleg hetvegen mar spiccesnek sem nevezheto allapotban vezetnek:)))) persze itt lehet is,mert nem allit meg a rendor,csak ha szabalytalankodsz vmiert.....ez is kva jo,nem mint otthon h.mindne bokorbol figyel egy,es mikor kedve van megallit....

Mentunk tovabb,rohogve......leparkolunk.....mennenk at az uton,megnyomjuk a jelzest,h.at akarunk kelni a lampaknal....varunk varunk.....semmi nem valtozik.....mire rajottunk(elolvasva a feliratot:) h. ha mi szembe akarunk atkelni az uton,akkor a masik oszlop oldalso felet kell megnyomni(ami logikusan az oldalra vezeto uthoz tartozna) es forditva......amcsi logika.....LOL

majd bementunk egy diner-be(kajalda)...vmi csirkes,zoldseges,tesztas vmit ettem,meg elotte salatat(nem vok salis,de jart hozza:)),meg eloetelnek rantott hagymakarikakat:) mindenbol maradt annyi,h.meg masnap ebedkor is ettem belole(2szer is!!!):)) ezentul is hazahozom majd ami megmaradt,legalabb hetfon nem ehezem,szeretem h. akkora az amcsi adag legyen az cola,v.egy tanyer vmi,mint az otthoni 3szorosa:D
Story a pincerrel: kerdezi mit iszok?? mondom: coke(cola) erre kerdi: where r u from??(honnan jottel?) gondoltam anyad,ennyibol nem hallhatod ki az akcentusom...persze elotte hallotta h. magyarul beszelunk,de ezt igy adta elo mintha a coke szobol hallotta volna ki.....faszfej....
szal mondom: Hungary....erre visszakerdez: WHO??? (KI??) kicsit okolbe szorult a kezem,a bunkosagatol,de nem szoltam ra semmit...persze borravlot sem kapott(ami itt kotelezo szinte)

Regi hasonlo story: NYC belvaros,egy souvenir bolt....parbeszed:
Elado: Honnan jottel??
Niki: Magyarorszagrol
Elado: ahhh tudom az merre van!!!
Niki; igen??az jo,es merre van???(mivel soha senki nem tudja mindig tesztelem oket LOL)
Elado: hat Kina mellett vhol Azsiaban!-mindezt magabiztos kijelentessel
Niki ilyenkor elgondolkodik,h.most bunkozzak,szivassak,v.csak okosan helyre igazitsam:)) alt.utobbit valasztom,de ekkor rossz passzban voltam,szal ezt feleltem:
Niki: Ahh nem,de majdnem. Nem Kina mellett,hanem Australiaban,Thaifold mellett!!(ez a 2 jutott eloszor eszembe LOL)
Elado: ahh de hulye vok,hat tenyleg igazad van!!!koszonom,h. felvilagositottal:)
Niki: nincs mit,maskor is:))) (meg jo h. nem volt ott senki,aki okosabb lett volna,h.kijavitson,akkor en is egtem volna:)) HE HE HE

Az okes,h.vki nem ismer egy icipici orszagot,de otthon legalabb az atlag ember LEGALABB a kontinenst belovi helyesen.....en meg ebbol szigorlatoztam is anno,szal kulonosen arccsikarast tudnek magamon vegezni ilyenkor.....


Folytatvan a vonalat,az "okos" amcsikrol......
anyuka kishijjan elajult mikor latta h. szerdan St.Patty's day-en nem zzoldben voltak egesz nap a gyerekek....mondom nem akartak felvenni(mert gondoltam h. baj lesz,ha nem,szal probalkoztam azert rajuk adni),merth. nem lesz akkor szerencsejuk......huhh big deal:/

Tnap vacsizunk,anyuka sutott csirkemellet(kb mint a papir olyan vekony volt,de finom)....o mindig kiszedi mindenki adagjat.....anyuka kozpes meretet,apuka nagyot(3 csirke).....gyerekek meg au-pair meg keveset.....lakjal jol kocsog au-pair gondolhatja magaba.......szarlak le ***** *** *** gondolja magaba a hozza jo fej au-pair.....

Ma csutortok van...gyerekek kinnt bicikliznek az anyjukkal....wow csoda h. vmit kezd a gyerekeivel(ez a 2.alkalom 7 honapom alatt!!!)....dologba a poen.....az ikrek 4 evesek lesznek,hajtjak a biciklit,marha tudjak,foleg Jack probalkozik nagyon edesen:)) sztem mar tudniuk kene hajtani is ebben a korban v nem???? nah de a LENYEG: nem akarok bunko lenni,de egy 8!! evesnek nem kene tudnia mar biciklizni??? ugyanis teljsen veletlenul kineztem az ablakon es latom,h. Hannah-t tolja az anyja a POTKEREKES cajgaval...magatol meg elindulni sem tud,ha megy is kb.5 cm-t.....szal mar ertem miert utasitja vissza azt h. biciklizzunk akarhanyszor mondom :/ ez nagyon altalanos itt USA-ba amugy.......mint a cipofuzo megkotese.....rengeteg,es tenyleg rengeteg au-piar ismim mondja h. nem tud a 8-9-10 eves gyereke cipofuzot kotni:/ (Hannah azt tudja)....szal ezert gyartanak itt annyi tepozaras cipot nekik....pfff

Mastol hallottam ezt a storyt,de meg kell h. osszam:D Hostfamily meg gyerek nyaralnak....gyerek rossz egesz nap,mint a bun(pedig alt.jol viselkedik)....szulok nap vegen megdicserik h. de jo kislany voltam XY.....hahaha amcsi neveles......kulfoldi au-pair meg kinjaban inkabb csak rohog LOL

Holnap TGIF:)) azaz Thanks God its Friday haha(au-pairek kedvenc napja:)) szombaton allitolag meg jo ido lesz,ma is 67 F volt jejeje)es akkor mennenk megnezni az oceant,nah nem napozni,azaz igen,de nem bikinben meg:))) vasarnap meg meg nem tom,itt minden percben valtozas van:)) Ha jo ido akkor Central Park es hassuttetes elterulve a fuben,remelhetoleg nemi sorrel(ha nem kapnak el,mert itt kozteruleten nem lehet inni:(( ha esik akkor meg muzeumozas....meg 1ben sem jartam miota NY-ba vok....

A heten nagyon szep tavaszi ido volt vegig,szal jatszoter minden nap,meg rohangalas a kertbe,legalabb megint izmosodom kicsit:)) nem kamu,legjobb kondit adjak a gyerekek:)))
Allandoan kerdik,foleg Emma,h.mikor nyit a pool(medence) haha mondom sztem meg v.2 honap,erre elkezd sirni...no comment LOL
Szombaton ejjel hatalmas vihar volt,fakat csavart ki a szel tovestul,aludni sem aludtam semmit,mert ugy feltem,itt minden haz fabol van,es attol feltem,h.elviszi a hazat a szel,merth.mozgott az agyam is neha!!!! Hallottam ah.ejjel a szulok is jarkalnak...reggel megtudtam azert,merth. feltek h.ez mar hurrican,es akkor a tv kiirja,radio bemondja...itt jo az idojaras elorejelzes,utcapontosan emgmondjak,h.hol mikor.....tnap megtudtam szuloktol h. hurrican ereju volt mar a szel(gyengebb valtozat),de azert nem minositettek akkor hurricanna,mert nincs most hurrican szezon!!! AMERIKAIAAAAK jesszus ez az esz.....
Amugy mar regota varnak Long Island-re egy nagy hurricant,ami tavaly sem jott,remelem azt is megvarja meg en itt vagyok:)))

Most ennyi,volt meg par hulye amcsis storym,de Emma annyira hisztizik az anyjaval,h.nem birok gondolkodni:))

Kissesssss

P.S.: iskolaszunet ertekezlet miatt(legalabb havonta) nah ez sem semmi.....
meg hoszunet kihirdetese,mar a hoeses elott:D

4 megjegyzés:

  1. en kb 11-2 evesen tanultam meb biciklizni. ez nem kortol fugg... Hanem hogy mikor tanitanak meg. En nem is akartam korabban...
    udv
    Judit

    VálaszTörlés
  2. ok:)) en tobb forumon utana jartam,es azt irjak h. 3,5 fel evesen mar a kis 3 kerekuvel rohangal sok gyerek(maguktol)aztan a kicsit nagyobb bicikli 3 kereku valtozata,majd a potkerekek leszerelese ugy 5,de inkabb 6 eves kortol az altalanos.....en asszem elsos voltam,es mar tekertem mint a bolondgomba,addig meg el nem loptak csori biciklim:(( :D
    de amugy az is igaz h. a gyereknek is akarni kell:D

    VálaszTörlés
  3. Persze az is igaz, hogy mikor szoba kerult az osztalykirandulas biciklivel, mindig nagyon rosszul ereztem magam, hogy en nem tudok. :) Es arra is emlekszem hogy mikor tanitottak, joparszor belerobogtam az arokba. majdnemfelnott meretu biciklivel tanultam. :-D
    Szoval nem egyszeru azert az egyensulyozast megtanulni.
    Persze ha vlki picikent megtanulja, mint te, az nem emlekszik a folyamatra, meg pofaraesesekre. :-)) XD
    judi

    VálaszTörlés
  4. Szerintem is "kell" tudni már korábban, vagyis az a megszokott. Én 8 évesen kaptam életem első nagy bicóját, és már előtte is nyomtam kétkerékkel az ipart. :) Sok gyereknek botot raknak be vhogy hátulról a keróba és úgy irányítják, vagy épp fogják a biciklit, aztán elengedik, hogy menjen a gyerek magától. :P

    VálaszTörlés