2009. augusztus 9., vasárnap

1 EV AMERICA!!!!!

Sziasztok!!!

Hat eljott a nap,pontosan ma 1 eve jottem ki a messzi USA-ba!!! ES EZ VOLT ELETEM LEGSZEBB EVE!!!!
Mit is irhatnek osszegzesnek,hiszen mindig mindent leirtam,a blogom november ota el,az elotte levo honapokat is bele irtam,de ugyerzem osszegeznem kell 1 bejegyzesben mit vittem veghez,mit nem.......

Miert jottem ki?? Kalandvagy...egyertelmu...az utazas.....es messze M.o.-tol(mert aki ismer tudja h. a hideg raz tole,ezek utan amit megeltem itt meg plane...)....h.vegre a magam laban alljak...es h. kezdjek vmit magammal.......megtanuljak angolul........megismerjek uj embereket...uj kulturakat.......h.tanulhassak mind iskolaban,mind a nagy betus ELETBEN.....es h.valora valtsam almaimat....
NAGYON NEHEZ VOLT OTTHAGYNI A CSALADOT(plane h. ugy volt most hazamek a 2 ev kozott,de nem sikerult:() meg a BARATOKAT,ertem alatta az igaziakat,nem a felszineseket...plane h. bucsubuli sem volt hiszen 1ik naprol a masikra jottem ki gyakorlatilag.......a zenekar is pl.olaszban volt....

Meddig maradok??? AMEDDIG CSAK LEHET!!!!:D ez nem vicc,Americat latni kell MINDENKINEK!!! persze nekem mar inkabb a maradas a lenyeg:)))

Az 1 ev alatt rengeteg minden tortent velem,a rendszeres olvasok tudjak.......volt itt 5 eves gyerek aki utott vagott,de en nem tehettem,Manokam akire ha ragondolok konnybelabad a szemem......a mostani 2 szepseges es edes kisgyerkoc.......a szuperjo hostszuleim......a rengeteg barat es ismeros......az utazasok,stb.

AHOL JARTAM: A Niagara kivetelevel mindent lattam ami erdekelt a Keleti parton....
nev szerint: New York(3szor),Ocean City,Baltimore,Chapel Hill,Philadelphia,Annapolis,Norfolk,Virginia Beach, meg a legutobbi a paradizsom: MIAMI(tok jo h. otthon csak azert neztem pl. a Miami helyszineloket mert mutattak a varost meg a beacheket,most meg en is ugyanott jartam:)) ES A FLORIDA KEYS-EK(KEY LARGO,ISLAMORADA,MARATHON ES KEY WEST-ez mar tobb mint paradicsom:))...... es persze 7 honapot eltem WASHINGTON DC-ben,meg 5-ot ALEXANDRIA-ban(DC melett)Virginia allamban........szal a keleti part kilove utazasilag,CA es kornyeke meg 1-2 sziget meg hatravan:)))

RENGETEG ALMOM KOSZONHETEM AMERICANAK: jartam MIAMIBAN ES KEY WESTEN, ES USZTAM DELFINEKKEL, es amikor DC-ben laktam majdnem minden nap mentem a zoo-ba PANDAT NEZNI!!!!

Megismertem egy masik kulturat,v.inkabb 2ot,ha a mexicoi "kisebbseget" is beleertem:)
Az amcsi atlag nepet: akinek min.3 szobas,plusz nappalis,3 furdoszobas,berendezett alagsoros(basement) lakasa van,min.2 kocsija,de inkabb 3,plazmatv,evente min.2 nyaralas,plusz meg 1 au-pairt is fizetnek,persze van ahol kertesz,stb.v.epp hajtogatono van:)) ez a
kedvencem:)) megszoktam az utakat,autopalya itt olyan h.az otthoni bicikliutnak se nevezheto:))
a metro: tiszta,szines borulesekkel,vicces iranyitoval:))es korareggel ujsag fogad az uleseken....
az emcsi embereket: segitokeszek(utbaigazitas,v.epp ah.a nyelvben segitenek,stb.),de sokan zsugoriak,.....
a mexicoiak: budosek,az alja munkakat vegzik,mindenhonnan kesnek(mas latin nemzetek is),a "kisebbseg" allitolag,bar azert mindenhol minden kivan irva spanyolul,meg mindenhol mindenki erti vmennyire oket......horrible......en gyulolom oket......

Megismertem rengeteg uj es kulonleges embert!!!!
Sok sok magyart,van akivel jol kijovunk,vkikkel kevesbe......hireset v.nem hireset,de magas beosztasban........
RITA: nagyon jo bnom lett,imadom,szegenyt itt kell hagynom:(( nem baj,ha befejezi a 2.evet(1,5 ev mulva) egyutt megyunk a Kanari-szigetekre,mivel o amcsi elott ott elt 2 honapig......and why not???:) ez alapmondat lett itt nalam amcsiban:))
ANISSA-jajj a crazy algeriai csaj aki franciao.ban el...imadom,kb.2 honapot voltunk 1utt sulve fove,majd a hulye hostcsaladja elvitte Guatemalaba 2 honapra nyaralni,most jott vissza,de most meg en lepek,parszor NY-ba meg osszefutunk,aztan oktoberben megy haza...hiszen eljegyzese lesz.....majusban meg,majdnem a szulinapomon az eskuvoje.....egyutt nezzuk a ruhakat melyik legyen az.......sajnos az eskuvot ki kell hagynom,de ah.hazamentem ok is kb.akkor ternek vissza Canadabol(az eskuvo utan visszamennek a pasi itt melozik) szal utan irany PARIS es a Francia Riviera!!!
Egyuttal ellatogatunk majd Lionba is ahol Eric van,egy francia au-pair srac,o is a napokban ment haza......
MAGDA-o a new yorki szobatarsam volt,raadasul itt majdnem szomszedom,mint Anissa is.......az izraeli pasijaval jovore lesz az eskuvo......oda is hivatalos vok......marha aug.utan lesz,mert ugye nem hagyhatom el az USA-t a 2. au-pair evemben,pedig 100-200 dollar egy repjegy......
LYNA-vele mentem el Miamiba,azota is joban vagyunk,o is szerettel var Columbiaba:))
FATIMA-a kazahsztani csaj a sulibol.......sose gondoltma volna h. az ilyen jo orszag,sivatoagok,hegyek,tenger,minden van......oda is hivatalos vagyok:))

Ok a legkozelebbi baratok,de rajtuk kivul megismertme meg jo par francia,nemet,japan,olasz,brazil,columbiai,equadori,stb. au-pairt.......

A kapcsolatokat tovabb epitve megismertem ex hostapam reven egy San Diego(California)-i bevandorlasi osztalyon dolgozo csavot,azota is beszelunk neha neha.......meg jol johet alapon:))
V.ilyen meg a columbiai-washingtoni nagykovetsegen dolgozo alkonzul v. nagykovet mar nem emlkekszem,aki a suliban volt csoporttarsam:))

AZ ANGOL: ugy jottem ki h. semmit nem tudtam,kb. 5 mondatot,szo szerint........
mostanra eljutottam odaig,h.majdnem mindenkit megertek(kivetel a latinokat,akik epp h. beszelnek meg eleg eros akcentussal:)) felfogtam a nyelvtant,megha neha nem is ugy hasznalom ah.kene:)) zavaromban v.mert nincs energiam v.kedvem odafigyelni ra:)) ez az 5 honap suli,nah meg persze maga az anyanyelvi kozeg hihetetlen konnyen tanitja az embert.....eddig is ezt mondtam h. igy lehet jol megtanulni,meg konnyen nem az iskolapadban,meg otthon magolva......de ez a plusz 1 ev meg kell,h.helyesen beszeljek,meg gyorsabban,meg vagjam a szlenget is:))

Osszegzes az au-pairsegrol:
En meg 1 ev utan is azt mondom h.TELJES MERTEKBEN MEGERTE KIJONNI,hiszen ha jo csaladnal lakik az ember,olyan mintha a sajatja lenne,megvesznek barmit amit kersz,ha vmid van kapsz ajandekokat:),nem dolgozol tobbet mint a heti 45 ora,rugalmasan kezelik azt ha vhova al akarok menni nyaralni,a hetkoznapokon valo partyzgatasokba se szolnak bele,nemh. a hetvegebe:)) segitenek a nyelvben:kijavitanak,korulirjak az ismeretlen szavakat, visznek mindenhova magukkal(mar ha akarok menni)
A gyerekekkel alt.jol kijottem(kiveve gyilkoskat) a TUROKEPESSEGEM OLYAN HATALMAS LETT,H.NINCS AKI FELBOSSZANTSON:))) mar kiabalni se kiabalok,ha nem az eletuk mulik rajta,megtanultam kit h.an kell kezelni,kinek mit mondjak,kinek mit nem,mert akor siras lesz.....
De amugy bejon h. 11-ig tv-nezes,fel ora jatszoter,majd 1,5 ora "vmit utanzunk jatek"(szornyu,ezek a legnehezebb orak:D) majd puzzle,tv.szamitogep,udvaron hulyulnek en meg ulok:D szal annyira nem gaz:D KERESNI IS JOL KERESUNK:))) (mar ami az otthoni atlagot jelenti ahhoz kepest,az itteni atlag kb. 3adat kapjuk...) plane h. most volt fizetesemeles:)) szal agyon is vasaroltam magam,jaja....shopaholic lettem:)) errol le kene allnom,akkor meg tobb helyre mehetnek,meg meg zsem is maradna ha hazamennek.....

Azt h. mit varok a masodik au-pair evemtol,miket tuztem ki celul,azt nem irom le,babonabol....ez az 1 amiben nem valtoztam,meg a pokiszony...:S:) es azt h. kulsore v. belsore mennyit valtoztam azt dontsetek el TI,ha hazamentem,DE CSAK IS AZOK A BARATOK AKIK EZ ALATT AZ 1 EV ALATT IRTAK NEKEM.......igen ez meg mindig faj h. van aki 1 mailt sem ereszt meg,v.nagyritkan.....

Szoval: SEE U IN 2010!!!IN AUGUST OR SEPTEMBER(utazo honapom)!!!rem minden jol megy es igy is lesz......es rem lesz meg aki var majd Ferihegyen,ooopppsss azaz nem ott merth.vhova mashova kerem majd a hazajegyet az EU-ban...mert en a "WHY NOT??-nak" elek:))) meg az utazasnak.....:) De majd szolok pontosan hova erkezem es johettek par napos kiruccanosrol lesz szo:)))

PUSSZANAT!!!


Jah es tobb szaz kep is keszult,lsd.fennt linkelve a blogom kezdolapjan!:)

5 megjegyzés:

  1. BOLDOG SZÜLETÉSNAPOT BABÁM!!!! Sok sikert a 2. évre és utazz sokat, mint most! 1 év múlva találkozunk!!!
    Csopeszi

    VálaszTörlés
  2. jah baba ugy keszulj,h.mielott beteszem a labam az orszagba elotte josz velem vhova az EU-ba,just u and me,nah???:)

    VálaszTörlés
  3. Jól van baba, megbeszéltük!:D

    VálaszTörlés
  4. sziaa
    egy korabbi bejegyzesben irtad hogy talalkoztal egy "hires emberrel", a kovacs lazarral... hat lattad a kis interjujat amit adott nemreg? :D
    sajnos nem tudok linket küldeni, mert nem engedi a linkelest a megjegyzes, de googlezz ra erre: "kovács lázár és azok a mágikus számok"

    eleg gaz amit mondott :D :D bekepzelt pojaca.. :D

    VálaszTörlés
  5. Kedves Nixi!
    Gratulálok az első évedhez az Államokban! Remélem a másodikról is fogsz írni! Érzed magad nagyon jól és kíváncsian várom a bejegyzéseidet!
    Üdvözlettel Laura

    VálaszTörlés