2008. november 28., péntek

Elso elmenyek DC-ben....









A rovid ismerkedes utan elindultunk kifele a Union Station-bol.....ami eleg hosszu ut volt,reven h. 1 hatalmas nagy epulet(kb.a Keleti 3szorosa,ha nem nagyobb).
Az apuka kozbe folyamatosan idegenvezetett,bar sajnos nem sok mindent ertettem....ah.kiertunk rogton mondta h. merre van a Union Station metromegallo,es h. egy M betu jelzi.....nehez volt rajonni,mint otthon:)
A kocsi tok kozel allt,am a csomagom bepakolasa nem volt olyan egyszeru,mivelh.a kocsi dugig volt cuccokkal a csomagtartoban....es a kocsiban sem volt vmi tul nagy rend:S melledleg 1 gyonyoruszep es hatalmas(mint minden amcsi kocsi) aranyszinu Toyotajuk van(is).
Elindultunk,es az apuka kissebb varosnezest tartott nekem a kocsibol....Monument,Capitolium,hires birosag,hires ez meg az.....a Feher Haz kimaradt,akkor meg nem ertettem miert,de kesobb rajottam azert,mert annyira fas korulotte minden,h.nem latszik semmi....
Az utunk Fairfex-be vezetett,ahol laknak,azaz en azt hittem,mivel ugye ugy volt h. ott laknak,de kozben mondta h. erkezesem elott 1 hettel elkoltoztek DC-be....igen, igen, en azon keves 600ezer ember koze tartozom akik magaban WASHINGTON DC-ben elnek!!!!!Persze itt a kulvarosok is teljesen osszevannak nove,es nagyon tabla sem jelzi most hol vagyunk,de igy osszesen azt hiszem 5,5 millio a lakossaga......tehat a kulonbseg csak annyi,h.ha megkerdik hol lakok,akkor en nem azt mondom h. Bethesdaban,v.Silver Springben,v.Georgetownban,stb.hanem DC-ben,esetleg hozzateszem h. NW(North West DC).
Az uton egyebkent erdekes dolog tortent, Brannen az uleseben elore hatra dolongelt,de nagyon erosen....mint kiderult aznap reggel voltak orvosnal,h. minden okes e a gyereknel.....de halistennek igen,1ebkent le sme birtam venni a szemem a gyerekrol,annyira gyonyoru volt(meg mindig az:)) Brantley pedig Mc-is kajat evett,es folyamatosan dumalt,de en 1 szot sme ertettem,de szoszerint........mivel gyerekangolt beszelt,ugymond,azaz gyerekhangon.........

Szoval Fairfexbe megerkeztunk,megmutatta hova jartak eddig a gyerekek,egy Childcare-be(ez olyan itt Americaban mint 1 ovi,csak sokkal hamarabb nyit es sokkal kesobb zar,es kevesbe foglalkoznak a gyerekkel(sztem)bar ahova ok jartak ott nagyon sokat.)
Nagyon nagy es nagyon tiszta childcare volt,tele millio jatekkal,es rengeteg ovonenivel es ovobacsival. Beleptetokoddal meg miegymas......ovibuszt is lehet rendelni,ez olyan mint a schoolbus,es tok szep csendes helyen volt......
Ide 1ebkent azert mentunk be,mert az apukanak 1 orara be kellett ugrania a munkahelyere,es a gyerekeket be rakta ide......
Mi elindultunk a kb.15 percre levo munkahelyere,kozbe megallapitottam,h.mennyiszer elfogok tevedni ha vezetnem kell,iszonyat utak,rengeteg savos,ha rossz helyen mesz le,a kov.exit ki tudja mikor lesz,rengeteg one way ut......
A munkahelyen bekapcsolt nekem 1 gepet(jelzem az o irodajaban 5 volt:)) h. irjak anyaeknak stb.,az 1 ora alatt majd meg fagytam iszonyat modon ment a klima....mondjuk a kocsiba is,de a gyerekek birtak hal istennek....
Majd vissza a gyerekekert, aztan elmentunk kajalni Mexicoi kajaldaba,nagyon fini volt.
Majd vegre elindultunk haza.....

Az uton tobbfele americai tipusu hazat lattam,kozbe azon gondolkodtam h. vajon ok milyenben lakhatnak,megmutatta az exhazukat is,elmentunk elotte, kertvarosi reszen,egy 3-4 szobas haz.
A kornyek ahol most mar elek,zsufolt ikerhazas kornyek,es minden utca one way(1iranyu).
Itt mar nem 2 meg 3 garazs tartozik 1 hazhoz,mint a kertvarosi reszeken) hanem 1 garazs,meg elol 1 parkolohely.
Hatulrol kozelitettuk meg a hazat,mivel h. ott a parkolo,sose felejtem el,a hatso utca elejen van 1 pub,es ott fekudt 1 reszeg:)alig fertunk el a kocsival:) meg mondta is: too much alcohol:)
A garazsba beava majdnem elajultam,akkora kupi volt,mindenhol dobozok,cuccok,butorok,csoda h. be birt allni.

A kert amit itt backyard-nak neveznek,elg kicsi kb. 15 meter hosszu es 8 meter szeles, fu nincs-itt,az ilyen reszeken nem divat,a foldre van teve 1 foia,es arra fadarabok,iyen nagyobb faforgacsok....szova eleg komor atvany, even h. en utalom a barnat.......
A hazba belepve az jutott eszembe h. ugye nem itt fogok elni, en vh. ugy kepzeltem, h. hatamas haz, medence a kertben, minden tiszta pucc...
nah nem......dobozhegyek mindenhol,kicsi lakas, lent 1 konyha az etkezovel, dolgozoszoba, nappali. Az emeleten 2 furdoszoba, a szulok szobaja a gyerekeke, es az enyem.
Ekkor meg Brantley agya meg sem erkezett,mivel eddig gyerekagyban aludt,de mar kinotte, szoval addig meg abban aludt a szulei szobajaban es a tesojaval.
Az en szobam......haat,volt benne 1 agy, 1 asztal, 1 szek, meg 1 kissebb gardrob( itt mindenhol van gardrob meg a furdoszobakban is).....szoval semmi pucc.......se tv, se semmi.....sot kozolte velem meg a net sincs bevezetve a hazba, naggyon jo vot(1 honap mulva vot csak,addig vagy a laptopot hasznaltam,ami ritkan volt otthonhagyva, v. ementem 1 Mallba netezni v. 10 dollarert)
Aztan kaptam egy NY-os kepet a szobamba,tukrot stb. par nap muva ah.kikerultek a dobozok a lakasbol.....:)

Este mar a szobamban votam es pakolasztam azt a sok cuccom amit hoztam:) amikor bekopogott az anyuka:) bemutatkozott,kerdezte jol vok-e,h.utaztam,milyen eddig az USA, ennyi volt,aztan aludtam is.

A szulokrol amugy annyit kel tudni,h. az apuka Gerald-az American Federation of Government Employees-nel dolgozik.....szoval kozel a tuzhoz....mellesleg mind2 szulom a bostoni Hawardon vegzett,ott is,mert az apuka meg Philadelphiaban is jert egyetemre, mellesleg Bronx-ban NY-ban szuletett,szoval nem 1 szegeny csalad gyermekekent gondolom.....
Az anyukaNygina (najdzsina:)) a Mills-Law Group tulajdonosa, Chicagoban szuletett,o is a Hawardon vegzett,meg meg 3 helyen, sot 8 honapot elt es dolgozott Africaban 28 evese koraban,Szenegalban, azt nem tom mit, meg 1 honapot elt olaszorszagban meg beutazta egesz Eurpopat(M.o.-on nem jart........) az osszes gimis meg egyetemi osztalytarsa Obama vmilyen misztere v. fo muftija lett most avlasztasok sokan.......szoval benne mozo a no is eleg rendesen......

Masnap 8kor keltem mert a gyerekek zajongtak es felkeltettek vele......

Az elsoheten szuperjol telt,egyedul voltam otthon,mivel meg akkor ki volt fizetve a childcare a gyerekeknek(mellesleg megjegyezte az apuka 5000 dollar per ho:S,en joval olcsobb vagyok nekik meg az utazasommal,hotellal,meg az interexchange regisztraciojukkal is(6000 dollar) mint amennyit mar eddig kidobtak erre.........)
Tehat az apuka hetvegen megmutatta hol van a legkozelebbi metroallomas, kb. 6 perc setara,2 blokkra innen-Columbia Hights a neve,az apuka megmutatta h. mukodik a jegyvasarlas,itt attol fugg mennyi penz egy jegy h. hova milyan messzira megyek, es itt lehetetlen bliccelni, mivel amikor bedobom a gepbe a zset,csak oda tok menni ahova eleg annyi penz, utana kiadja a kartyat, majd azt a belepteto kapunk be kell dugnom 1 lyukba,es az nyitja ki a kaput, majd visszadja es kimenni is csak akkor lehet ha van eleg penz rajta,es utan tok lemenni a metrohoz.....
tehat blicc kilove. Elmagyarazta h.mukodik ez az atszallas,a nagyobb csomopontoknal, mert itt van sarga,zold(ez a 2 vonal ahol en lakom is pl.), piros, narancssarga es kek vonalak vannak, ezekre bizinyos csomopontoknal at lehet szallni.
Majd kesobb kaptak plasztikkartyat is az apukatol,5 dolcsit meg rakott is ra(2-3 utnyi) ezzel 1szerub kozlekedni, mivel neha ratoltok jo sokat,aztan legkozelebb nem kell, amugy is latok amikor belepek,v.ki mennyi van meg rajta......

Aztan vas.voltunk 1 kozeli nysuliba, megerdeklodte az anyuka mennyi(500 dollarig ok fizetik) meg h. mikor vannak kepzesek......

Hetfon az apuka elkalauzolt a 2 blokkra levo Mallba:) a mall,tulajdonkeppen plaza:) ez 1 kisebb van 1 bestbuy(muszaki cuccos bolt), egy Target(mint Tesco otthon) egy Radio Shack(muszaki bolt), Marshalls(ruha), Payless(cipo)meg a Bed and Bath (agynemus es furdoszobai) meg Sturbucks........de a Mallal szmeben is van meg 1, az az igazsag h. minden sarkon van 1 bank, 1 Sturbucks, es 1 Mc-i:)
Meg megmutatta h. hol vannak jo kajaldak, a kozeli utcakban(thai, mexioi, izraeli, olasz,stb. itt mar vh. nem a Mc-i hodit,akar mennyi is van belole......).
Meg elvitt a kozeli jatszoterre, 15 perc gyalog, es a kozeli Zoo-ba(az utca vegen van, kb. 5 percre).

Aztan elvitte a gyerekeket a childcare-be,en meg pakolgattam otthon,1.nap.

A tobbi napon pedig, felkerekedtem egyedul,es kiprobatam a metrot,tok jo mert a metroterkepre ra van rajzolva a hiresebb nevezetessegek......szoval kineztem ami kozel is van vmelyik metromegallohoz, es elindultam. Emlekszem, ugy koncentraltam,szamoltam a megallokat, h. jo helyen szalljak at, stb. de sikerult, megerkeztem a Smithsonian megallohoz, errol azt kell tudni h. itt talalhato a NATIONAL MALL,tehat majdnem minden muzeum, es nevezetesseg, pl. Monument,2.vilaghaborus emekmu,Capitolium, es a Feher Haz kicsit arrebb......
En ekkor a Monumentet es a Capitoliumot neztem meg,csak kivulrol.....de ez se semmi seta volt. A Monument latogathato egyebkent,fel lehet menni a tetejere,ha elore megvesszuk a 1,5 dollaros jegyet, a Capitoliumba mar nehezebb bejutni, leven h. eleg fontos emberek dolgoznak benne...
Az osszes muzeum es az allatkert is INGYENES!!!!!! Hmmmmm...no comment......

A tobbi nevezetsseget, kesobb laotgattam meg 2-3 het mulva a National Mallnal.

Eljott a szombat, elso fizum megkaptam,180 dollar,elore kaptam:)mert ekkor meg is dolgoztam:)
Majd jott a talalkozas Rhondaval(a koordinatorom)......szep neve van tom.......de jo fej, eljott beszelgettunk,azaz inkabb csak o:) megnezte a szobam, a lakast, stb.......meg ideadta az osszes o clusterjebe tartozo aupair nevet es cimet,koztuk volt 2 magyar csajszi, Ivett aki apr.ban jott,es Dori aki 1 hettel utanam, ok Bethesdaban laknak.

Ivett par nap muva fel is hivott,es koszontott az USA-ban:D meg mondta h. itt va meg Bea is,aki szinten magyar,es nemreg ismerte meg, megh. a Dorival mar beszelt es h. jo lenne talalkozni a magyar csajoknak:)

A 2.DC-s heten szornyu volt, mivel akkor meg Brantley nem kezdte el a sulielokeszitojet(pre-school)amit 4 evesen kezdenek itt, mellesleg 6 het utan folyekonyan olvasott,es szamolt 50ig.......nem semmi.....pedig nem egy talentum.......egy atlag gyerek......
Szoval eleg rossz gyerek,de ha nezheti a tv-t es szg-ezhet,akkor nincs gond,mert elmondanam, h. mar a masodik heten megvert.......nah mondom akkor errol ennyit, egy ido utan feladtam az o neveleset,mintah.az anyja is naha, szoval a lenyeg h. ne essen baja, kulonben az van amit o akar.......sajna az amcsi gyerekek nevelese nem vmi tul jo:S


A kov.heten letre is jott a talalkozas a magyar csajokkal, elmentunk National Mallhoz 1utt, dog meleg volt, mint eddig is.......es szuperjol ereztuk magunkat:D volt Mc-ben zabalas, amit en nem csipek,de akkor nagyon kajas voltam,meg a fagyi amugy is isteni......meg giganagy......meg csaszkalas ide oda.......

Kesobb kaptam egy uzenetet iwiw-re,Judittol,nah nem Mandzsimtol egy itt elo csajszitol, h. latta kinnt vok,aupair vok,stb. en valaszoltam, majd felvettem msn-re, majd 2 het utan vegre tudtunk talizni is:) mivel akkor mar sokat meloztam.......
Egy szombat este taliztunk,felve kerdeztem meg az apukat elmehetek vhova, o meg mosolyogva ennyit mondott: sure:) azota meg se kerdezem,csak mondom hova mek,es bye bye:)

Tehat a Dupont Circle-nel taliztunk,mintmar azota tom errefele vannak a jobb helyek,a sok limo is:) rengeteg.......Diaval volt,aki marc.ota van itt,o mar ugy jott ki h. nagyon jol beszelt, Judit semmit, de o mar 1 eve itt van, tehat.......
Szoval a baratok csak ugy gyultek.....Judittal minden heten mentunk vhova partyzni(1 honap utan kicsit megkivantam ezt,nah meg a piat is,a Long Island itt a kedvencem,ha mar nincs palinka:(), o mar mindenhol volt:) szoval mindig o mondta mit ajanl.

Kozben az anyuka 1 hetvegen elkuldott egy masik nysuliba,a Dupontba,innen kocsival 15 perc se, metroval meg 20,szal kozel, ILI a neve,es mindenfele nyelvet lehet tanulni(nekem mind1 mit de teljesitenem kell a 60 orat v. a 6 kreditet,me kulonben nem maradhatok itt 2.evet is-allitolag) jelentkeztem,nagynehezen eltudtam mondani mi van........:)
Ki kellett toltenem egy tesztet, majd kijavitotta 1 csajszi(az elso flegma itt amcsiban) kiderult a 10 szintbol a 7be kerultem........hmmmm mindig is jol tippeltem,bezdeg a lotton nem jon be.......:) nah mind1,de itt most nem jott jol, 2 hetig szombaton 9tol 1ig jarok egyebkent- szoval 2hetig jartam ebbe a csopba,itt mar beszed kevesebb volt, nyelvtan meg szotanulas annal tobb, semmit nem ertettem, aztan 3.heten mar egy masik csopban voltam,ez a 4. szint, nah ez mar fekszik nekem, az elozo tanar Bob is jo fej volt, de Dan meg jobb:)
Itt beszeddel kezdunk,h.mi tortent a heten, aztan olvasas,az idegen szavakat korulirja,amit mindig felfogok, tok jo erzes.....:) majd szoosszetetelek,ezek azok a dolgok amiket otthon nem tanitanak, mert meg egy angoltanar sme tudja........hehehehehe:D
Aztan megint beszed......
Szoval varok minden szombatot,mert imadom a nysulim!!!!!!!Elso heten ebben az uj csop.ban egyedul voltam 1 oran at,jujj az uri volt,annyit beszelni,aztan jott Jose egy Puerto Ricoi srac,jo fej nagyon, aztan mindig csatlakoztak tobben........volt h. 11en voltunk, de volt h. csak 2en.......

Minden nysuli elott v. Sturbucks v. Krispy Doughnuts......ezeket sem lehet leirni ezt at kell elni.......ezen helyek feelingjet,ezekre nagyonra lehet szokni.......:)

Majd jott h. americanizalnom kell magam, ez a kov.ket jelenti: 2 v. 3 het utan lehet jelentkezni a Social Security Card-ert,ez igazolja h. itt elek, enelkul a bizt.om sem ervenyes, sot enelkul 1 illegalis bevandorlo vagyok, meg ha ez nincs nincs a kov.lepes sem, a bankkartya: ez egyreszt a fizum miatt kell, masreszt,itt minden sarkon bank,es sok helyen csak kartyaval lehet fizetni.......szoval itt nelkule nem ember az ember......meg nelkule nem lehet megcsinalni az amcsi jogsit sem.......ami nekem kell,mivel h. a magyar akkor jott meg amikor ne mar a repcsin ultem, ezert nem tudtam megcsinaltatni a nemzetkozit,anyaek probaltak,mert hagytam otthon fenykepet,csak ala kellett volna hamisitani, DEHAT EN ABBAN A RETKES UNDORITO PISZOK ORSZAGBAN(AHOVA CSAK VELETLENUL SZULETTEM SZTEM) CSAK 1 KIS EMBER VAGYOK, NEM 1 NAGY VKI AKINEK EZT MEGTENNEK, szal anyaek kikuldtek, en meg megcsinalom az amcsit mellesleg ez 40 dollar,de ha nem lenne magyarom akkor is csak 100(kb.20 ezer FT) nah errol is ennyit,es itt nincs olyan ha megbukok perkalhatok meg.......
De meglesz,akarmilyen nehez is, bar allitolag lehet tolmacsot kerni........

Szoval en addig meg nem merek vezetni itt csak magyar jogsival,mivel ez nem jo itt:S!

A social security cardom megjott 1 heten belul(2re igertek,itt nem kesobb jonnek meg a dolgok), majd mehettem a Bank of Americaba,allitolag ez az 1ik legjobb,meg az utcaban van 2 bank, meg arrebb 1 ATM is,szoval ez is jott 2 heten belul......2 kartya az 1ik a sawings,ahol kamatozik,a masik meg a masik,es neten tom pakolgatni......
persze azota mar kaptam 1 uj fenykepeset,mert mivel karcolva volt benyelte egy ATM-itt igy semmisiti meg.......:)

Majd kaptam egy telot az anyukatol(regebbi Motorola) amit 2 het utan visszavett,mert elhagyta az ovet:) en meg vettem 1 kemeny 30 dolcsisat,LG mindent tud csak fenykepezni nem, meg nem vilagtelefon. Itt van ami vlagtelo, meg van ami csak itt mukodik, ezeket lehet kapni mar 20 dollarert, pay and go a nevuk:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése