2008. november 27., csütörtök

NEW YORK




A Supershuttle-ben ulve irtam anyaeknak,meg Mandzsimnak 1-1 sms-t h. megerkeztem,itt vagok vegre NYC-ben!!!!!!:) aztan kovetkezett a telefonon az oraatallitas,minusz 6 ora!
Az ut a szallasig rettenetes volt,aluljarokon at,keresztul kasul a varoson,a fekete pasi szornyu tempoban vezetett,bar mint ah.eszrevettem kesobb a tobbi ember is......szoval savvaltas index nelkul,es hatratekintes nelkul,a sebesseghatert joval tullepve........:S
Ah.kozeledtunk a varoskozpont fle,egyre nagyobb hazak,egyre csicsasabb minde,egyre nagyobb fenyek,vilagit minden..........es millio ember,minden uzlet nyitva ez volt este 9 fele...... kozben mindenhol srga taxik,es limok(minden nap lattunk jo par min.8 ablakosat, sot meg mysweet16 forgatast is(lsd.Nickeloden v. MTV M.o.-on).
Megerkeztunk a HOTEL NEW YORKER-be........vegre az Empire State Bilduing-tol par percre,szoval abszolut NY sziveben voltam 4 ejszakat.
A hotel hattalmas,40 emeletes volt,oriasi.........este tiszta aranyszinu es csillogo villogo minden.........
Bechackolaskor kaptam 1 halom papirt,amit ki kellett meg tolteni kesobb,meg szobakartyat,meg kajajegyeket.
Utana felmentem a szobamba,ahol mar ott volt 3 masik lany(4en voltunk 1 szobaban).
1 gyonyoru fekete nemet csajszi,Sela,egy kis alacsony,de cuki mexicoi csaj,Magda, es egy nagydarab brazil csaj-mar nem tom mi volt a neve. Es hat persze ot kaptam magam melle az agyba, a szoba ugyanis 2,allitolag franciaagynak neveztek,agybol allt,bar sztem 1 embernek is kicsi lett volna. Szoval a nagydarab csajtol alig fertem el, viszonzaskeppen o egesz ejjel fazott,mert mivel 1 takaro volt,en edes almaimban mindig lehuztam rola:)
Emlekszem kicsit dumaltunk,amennyit tudtaunk,Magda jol beszelt angulul es Sela is, a brazil kevesbe,bar tolem jobban:) ki se pakoltam a borondbol,lefurodtem,es megprobaltam aludni,asszem akkor sikerult is.
Masnap viszont szornyu volt az idoeltolodas miatt,reggel 8ra kellett lennt lenni,abba a terembe ahol minden nap voltak az eloadasok.
Elotte reggeli a szalloda ettermeben,amit masok is latogathatnak, jol nezett ki,eleinte a kaja is bejott,bar 3.nap utan mar rosszul voltam tole.
1.meglepetesem az volt az USA-ban,h. a KV-t kb.3 dl-es poharba adtak,meg minden folyadekot,az a Small........mondom jo:) kajak kozul is volt valasztek,en asszem eloszor hambit ettem,ami szornyu rossz itt,sztem, meg volt vmi tojasos valami,olyan mint a rantotta, de hatalmas tanyerba,vmi reszelt krumplival,fujj de rossz volt az is.
szoval a kaja......mindig a szomszed Burger Kingben ettunk vmit, de mire eljott a pentek azt is meguntuk.
Szoval a reggeli
utan go az eloadasra, az eloadast legtobbszor 1 kb.24 eves csaj tartotta,Johanna,tok rendes,segitokesz volt mindig, nekem ugye el lett cseszve egy important dokumentumom......amit masnapra potoltak,ez USA........
Elmondta Johanna mikor mennire kell majd lemenni a "tanitasra",stb.aztan megkezdodott a tanitas,volt a gyakorlattol kezdve,az autovezetes elmeletesn at(a tablak itt nagyon masok) az orszagok bemutatasan at minden......
Mindez minden nap min.8 oraban,de volt h. 10.......szoval gondolhatjatok........este meg mindig atmentunk kajalni vhova,me az ebed es a vacsi is 1 katasztrofa volt........v.eppen netezni a szomszed Burger King-be,v. a hotellal szembe a jo kis cipoboltba(szuperjo papucsszandalom ott vettem:)) v. NY,es sztem America legnagyobb Macys-ebe,nemtom hany emeletes,es az a shopingstilus,ur isten aki nem all vegig a probafulkenel,az ott helybe probalja fel, majd ha nem tetszik lehanyja a foldre,szal terdik jartunk a ruhankban, es minden irto olcso volt, ott vettem 1 taskat.....:)
NY alapvetoen irto hideg volt nekem,jelzem ez AUGUSZTUSBAN volt.....az oktato csaj is azt mondta neki 5 honapja telt meg megszokta h. itt meleg van amugy,szoval en meg a tobbiek pulcsiban voltunk,ok meg nyariruhaban,. a hotelban meg ezerrel ment a legkondi,szoval megfagyas ezerrel......
A hotelban volt 1 kis szuvenirbolt,ahol 5 dollarert lehetett venni nemzetkozi telefonkartyat,amivel 40 percig tudtam beszelni anyuekkal:)

A kepzesen kb.25-en voltunk,sok nemet,sok barazil,de volt holland,francia,thaifoldi,mexicoi,stb.es 2 magyar........es mint kiderult nem is szegrol vegrol de Eniko rokonom,IGAZ-E???????:D kicsi a vilag........de o Stamfordban van,NY-tol nem messze......
A kepzesen egyebkent voltak fiuk is,nem is egy,bar ok olyan helyekre mentek ahol csak pickupolni kell a gyerekeket,szoval reggel elvinni suliba, d.u. meg visszahozni, nagyon megerolteto.......:)
Az orszag minden vegebe mentunk penteken,van akinek a hostcsaladja(fogadocsaladja) NY-ban volt,volt akinek meg az orszag NY-i reszeben,Californiaban,a mazlisok........de erdekes Floridaba senki se ment......
Volt meg 2 masik oktatonk is,1 tok jopofa kb. 50es no,tipikus ny-i amcsi no,botoxos arccal,de iszonyatjo humorral,es olyan ruhakban,h.tobb 100 ha nem 1000 dolcsit ertek 1-1 napi ruhai......
Es volt egy olasz no,aki 10 eve jott ki ide,mint au-pair.....:)es kinnt maradt.......o tartotta a honvagyrol stb.beilleszkedesrol szolo reszt.......o is rendes volt.......

Minden este setaltunk vmerre Enikovel,Selaval,es Magdaval,meg a thai csajjal.
A tobbi csaj is rendes volt,bar nem nagyon kommunikaltam veluk,leven h. az angultudasom,elegge hianyos volt meg akkor........:) volt 1 nemet es 1 holland csaj(Sana) fuu oket sosem felejtem el,hihetetlenul jol beszeltek angulul,a holland csaj,Sela,tanitott is oviban angolt,pedig 22 o is.........de neha mar idegesito volt ah.folyton kerdezett v. mondott vmit,allandoan szerpelni akart.......es o Californiaba ment jo neki........szoval ot 2 nap utan megprobatam kerulni,mar amennyire ez lehetseges volt,mivel napi min.8 oraban ossze voltunk zarva.......:S


Csut.on volt egy idegenvezeteses turank is,amibol semmit nem ertettem,mint ah. a 4 napos eloadasokbol se sokat:)de az megragadt,h.van aki bortonben ul,mert ittasan vezetett,es 1 het alatt lecsuktak,haza se mehet 10 v. 15 evig......szep.........
A varosnezes alkalmaval megneztuk az Empire State Buildinget (kivulrol),Brooklyn-i metrozas,oriasi Mndm-s es helyen is voltunk,Rocefeller Center,ahol karacsony elott(novemberben) felallitjak az USA legnagyobb karacsonyfajat,es itt van az MSNBC-USA legnagyobb politikai csatornaja,szekhelye is,itt ez 1 hatalmas ter,ahol a vilag osszes zaszloja ki van rakva,ezek fognak kozre egy nagy teruletet,ahol telen koripalya van, lsd. minden NY-ban jatszodo teli( v. akar nyari) amcsi filmben....... nah en itt is jartam.........:D
A nocitol,aki tartotta az idegenvezetest,kapott mindenki 1 NY-os kulcstartot......kedves.....
Utolso nap,jott meg 1 pasas is az eloadasra,aki segitett kiigazodni azon a papiron amire mindenkinek ra volt irva h.an jut el hostcsaladjahoz. Sot akik vonattal mentek meg el is kiserte oket elozo nap(csut.on) a kozeli Penn Station-re. (kb. 5 perc seta,de lehet annyi sem). En is vonattal mentem,megmutatta h. hova kell majd beallnom,reggel a jegyemert,es hol adhatom fel a csomagokat, tobbszor is elmondta mindenkinek, irto jo fej volt.......o is........
Utolso nap meg a hotelban vasarolt kepeslapokat feladtuk Enivel es Magdaval a kozeli Postan,ahol nagy kinlodassal,de megtalaltuk melyik abalk az,hatalmas volt mint itt minden......es csak 3 dollar volt asszem a 4 kepeslap........no comment.....az eso csunyan esett,jol elaztunk,az 5 perc alatt,ezert utkozbe9nagy ut......:)) betertunk 1-2 kis gagyi polos meg szuveniros boltba.......minden olcso volt,de semmi sem tetszett igazan.........es itt nem vettem semmit, h. lehet????????!!!!!!!:D:D:D:D sot mint utolag megtudtam,az ilyen helyeken lehet kapni pultalol,feketen,tok olcson muszaki kutyuket(na nem mintha lkett volna annyi penzem,bar jelentosen sokaig maradt meg az otthonrol hozott penzembol).......de ezt akkor meg nem tudtam,sajna.......pedig 1 fenykepezo 100 dollarer........
Volt aki mar csut.on utazott a hostcsaladjahoz,v.akiert jottek,pl.aki itt maradt NY-ban,v. pl. a kozeli Rhode Island-re ment.......
En meg 11kor is probaltam belegyomoszolni a sok uj cuccom a kis borondombe,nem sikerult:) ezert volt 1 borondom 2 nagyobb kezitaskam,es egy u.n. tampontok nagysagu kistaskam:)
majd iszonyat feszultseggel bennem,lefekudtem aludni.........nagy volt az izgatottsag,h.megerkezek-e DC-be.....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése