2009. december 25., péntek

My 2nd Christmas in the US




























KEPEK: ho nagysaga,anyuka anyukajanak 60.szulinapja,Karacsonyfank az egyen csomagolopapirokkal,zoknik,Jack becsomagolatlan ajandekhalmaza,Hannah becsomagolatlan ajandekhalmaza,Emma becsomagolatlan ajandekohalmaza,ajandekbontas 1-2-3,nagy kupi 1-2,Apuka es Victoria es Emma az anyuka szuleinel,ajandekbontas 1,Izabella a kis "vereb,ajandekbontas 2,decoration apuka szuleinel,ajandekok apuka szuleinel,ajandekbontas,Jacky,anyuka es Emma,apuka anyukaja(pic by Jack),apuka apukaja,Embalinam,en:))

Sziasztok!!

Remelem mindenkinek jol telt a Karacsony,es hzott sok ajandekot a Jezuska....
Az ami itt volt,az viszont tobb mint crazy....:))) szo szerint,kicsit mar elegem is van belole 1 evre....
Amiket leirok lehet nem globalisan az USA-ra vonatkozik,lehet csak az en csaaldom unnelpi igy a karacsonyt...bar ah.kerdezgettem az embereket masoknal is ezek a szokasok,legalabbis a kornyekunkon.....

Elozmenyek:
Minden haz hatalmas pompaban vilagit mar 1 honappal az unnepek elott,nem csak egok diszitik,felfujhatos oriasi renszarvasok,hoemberek(meg mindig nem lattam jobbat a motorosnal:D),piros masnik,ablakdiszek millioi,ajtodiszek,stb ugy nez ki mint vmi giccses muzeumi targy:)) de nekem bejon.....
Haz belulrol: mindenfele Betlehem szettek mindenfele,karacsacsonyi torolkozok,keztorlok,teli illatu szappan,tanyerok,poharak(muanyag:zold es piros LOL),kalendar,stb
A karacsonyfat mar 3 hettel karacsony elott felallitjak,es nem rohad el,kozhiedelmekkel ellentetben......es az ajandekokat mar folyamatosan teszik ala...nalunk ez asszem 1-1,5-e kezdodott....anyuka minden este napi 3 orat csak csomagolt.....kesobb olvassatok miert:D
Kozben meg mindig nem esik le nekik,h.talan mar mindenkinek van mindenbol eleg,ugyanugy minden heten mennek a mall-ba(plaza) es vesznek uj ajandekokat......
Az en hostanyamrol amugy tudni kell h.rettenetesen szinbuzi....szal mindig mindennel passzoljon...hihetetlen...pl.o alapbol ha vesz 1 ruhat maganak akkor vesz hozza mindent,nem csak kiegeszitot,pl.multkor vett egy kockas mellenyt,ahhoz akkor mar kockas zokni,meg fehernemu is kell,meg hozza szinben passzolo nadrag.....es o mindig igy oltozik h. passzol minden mindennel.....a kormevel is.....mas emberekre akik nme ilyenek neha furan nez ram is.....:))) de en csak sajnalom,ez mar beteges.....SZOVAL o minden egyes ajandekot ugyanolyan csomagolopapirral csomagolta be es ugyanolyan szalggal kotozte be,ami mondjuk kva jol mutatott a fa alatt.....a fan a diszek is sok kezzel csinalt,meg keszitetett: pl.Emma's 1st Christmas,stb minden evben van uj amit raaggatnak,szuloknek is,ikreknek is kozosen,ajto(jelkepezi a hazukat)stb. ez a szokas is tetszik...

Az osszes letezo ember aki kapcsolatban all a familyvel vmilyen modon(postas talan a kivetel) es tudtak h. nem taliznak veluk Karacsonykor az kapott ajandekot,pl. a gyerekek 2 tanara is,hannah tanara,balett tanar,hittan tanar,stb es ok is vettke a gyerekeknek...ez is vmi amcsi lehet kva jo:D

Christmas eve:
Csutortokon meg meloztam,ami annyi volt h.ikrek furdetese,majd feloltoztottem oket egy olyan dress-be mint kb. 1 koszoruslany ruha....apuka ehhez nem ert...hajfesules stb.....kozbe ok elmentek kormot festetni(piros v.zold kozul valaszthattak,anyuka mast nem engedett:D) persze megint hivott anyuka csomoszor mondom en magamnak is megtom csinalni......

Anyuka csaladja olasz,a 38-emberbol 32 jott vegulis,de ez is eppen eleg volt....tobb mint eleg.....
Nagyiek a szomszedban laknak,azaz 5 perc kocsival...hatalmas haz,hatalmas kert,ah.bennt es kinnt be van rendezve az egyszeruen csak OTT VAN!!! annyira jo h.nagyon....ah.elnek az is,a nagyi kezd a peldakepem lenni.....ah.elnek abban a hatalmas szeretetben az uj ferjevel(kb.20 eve hazaok,de elotte volt egy fasz ferje,akitol anyuka is meg vicotria is van)......szal egyszeruen csak minden szuper,akarhanyszor megyek,nagyapa is ott sut foz,surog forog,gyerekeknek van jatszo alvo szoba,gyerekkaja(inkabb mar raktar),kertben millio jatek,medence,hazban olasz feliratok,a bekerol,szeretrol,stb....karomkodni is csak olaszul lehet:D persze mast nem beszelnek oalszul:D

5-re mentunk vacsira,kb.10 uj ember volt csak,mind megkerdezte honnan jottem,meddig leszek,h.tetszik,stb.sablon kerdesek......kozbe osztottak a menulapot!!!! jott a svedasztalos eloetel valasztek(kagylo,sushi,vmi kinai ize,stb.) majd a foetel( sushi,csirke,tengeri hal,teszta,kagylo,rak,stb) majd dessert:brownies,cookies-ok tomkelege,tortak,stb. kozben volt rengeteg bor,majd jott nagyi szokasos felkialtasa:"SHOT time!" ugyh.batrabbak ihattak vmi nagyon eros tequilat,en is:D
Volt gyerekeknek kulon asztal szinesceruzakkal,kifestokkel,stb.mindig minden nagyon ki vna talalva nem lehet unatkozni....majd szulinapi koszontes megint,nagyi 60 eves volt szerdan,kinez v.50nek....eletfelfogasa meg 30.....szerdan amugy elvitt v.15 embert(engem is,meg familymet) egy mexicoi es spanyol etterembe unnepelni,sangriaztunk,meg jokat rohogtunk.....kapott o is sobrerot mint en anno bday-emen:)

A kajalas utan kovetkezett a GRAB BAG....anyuka mondta elozo nap h,ha akarok jatszhatok en is,mondom okes.....25 dolcsiert kell vmit venned,majd becsomagolod.....ez leraktuk a foldre a tobbiekehez,majd huztunk sorszamot(aki jatszott) aki az 1-est huzza annak a legjobb mert az a legutolso sorszam utan IS huzhat PLUS meg rabolhat is,azaz o BARMIKOR elszedheti mastol a mar kibontott ajandekot ha az epp tetszik neki,a tobbi jatekos csak az elotte levoet rabolhatja el....a legutolso embernek a legrosszabb ugye,de o is rabolhatja az elotte levojet....
Szoval en a 4est huztam,csaladom a 8ast....kivalasztottam a legnagyobb ajandekzacskot:) egy feher pled,es a kedvenc csokim(Lindt fehercsokis csokigolyok) volt benne.....de az utanam levo Izi(anyuka fitalabb huga) elrabolta tolem,szla en megkaptam az o olasz pasta tanyer szettjet......majd ezt kesobb 1 no elrabolta tolem,igy kaptam egy esernyot,ami ugy nez ki mint egy alcoholos uveg,es ha letekered a tetejet egy esernyo jon ki belole wow......mindenki viccelodott h.Izi milyen szemet h. elvette epledet tolem,mikor Hungaryba mindig hideg van hehe meg h. en mindig fazok,aztan rendes volt a csokit ideadta,latta majdnem sirok:D
Jah anyuka a sajat kvfozojet valasztotta,nem rohotem:D persze senki se tudta h. azt o adja lol...en amugy egy karacsonyi santa varo tanyer szettet vmi teatartoval adtam be....ez a grab bag-es jatek baromi nagy poen!!!!atvehetnek az otthoniak is...

Vicces story ulok asztalnal tomom magam tele kajaval,mar hanyasig.....dednagymama(a legnagyobb fej,imad mert tudja tanultam olaszul,o meg olasz,beszel is olaszul,bar tudja en nem LOL) mondja talalkoztal mar a boyfriend-emmel(baratommal) lol mondom meg nem.....jo fej neike,ferje mar jo par 10 eve meghalt,83 eves,de most boldogsagban el mar o par eve a boyfriendjevel,vicces volt ah.ez kijott....

Majd jott az Sing along resz:enekelt mindenki,vicces volt enekeltuk a: on the 1st day of christmas my true love gave to me..ez megy a 12ig napig...persze en ezt meg sose hallottam,de rogton a 8.napra beoszottak:D hal istennek Izi enekelte velem.....
majd jingle bell-s azt tudtam:D meg jo mert Emma kikapta a kezembol a lapot,jo volt a feeling 32 ember ul egy nagy korben es enekel......jah elotte volt h.korbe alltuk asztal,es nagyi aldast mondott,mindig olyan meghato....multkor engem is belevett.....most nem volt ilyen kiemeles.....
Ah.enekeltunk a Jingle bellst vki megdobta az ablakot hoval...Santa(Mikulas) volt az hahaha....allitolag tavaly meg tetokppanast is imitaltak...mekkora jo....volt par gyerek ugy 10.....nagypapa volt a Santa amugy....oszott csomo ajandekot a gyerekeknek....csak 1 2 eves kislany sirt,emma meg jack csak be volt kakilva a latvanytol kicsit,de nem sirtak:D

Majd ajandekozas Santa tavozasa utan,mindenki odaadta az ajandekot akinek szanta.....en itt nem kaptam semmit......

Majd edessegzabalas,meg pakoltam is utravalonak,nagyi be is szolt anyukanak: te nem eteted ezt az au-pairt??? haaaat i dunno know:)
Vegulis ejfelkor sikerult elindulnunk onnak,a gyerkeek mar 9 utan csak sirtak a faradtsagtol.....a kocsiba az 5 perces ut alatt be is aludtak,meg a nyaluk is folyt LOL

Christmas(25th morning!):
7kor hallottam h. Hannah dumal,de erom nem volt felkelni....szulokkel lementek,es bontottak az ajandekokat.....majd 8:30kor az ikrek is felkeltek,anyuka bekopogot h. menjek le,mondom mar ebren vok.....lementek hat rogton vissza is jottem a fenykepezomert hahahaha
3 gyerek......szal 3 fele voltak az ajandekok szeperalva,mivel fa ala mar nem fert be semmi!!!!
1 fotel Emma-je,egy fotel hannah-je,meg a foldon egy 4 meteres resznel Jacky ajandekoai...ezek nem voltak becsomagolva....megertem mivel gondolom jovo evig csomagolna anyuka LOL
hat mit mondjak....nem tom felsorolni se mit kaptak,a zokniba rejtett nasikon es yoyo-n at,a barbikig,a 3 musketas barbie-k,kocsik,robot,mini autok,vonatok,szinezos cuccok,konyvek,tarsasjatekok,hinto meg barbie,barbie meg kek lova:),buveszkeszlet,ruhak,pizsomak,franciaul beszelo baba(aminek a kiejteset nem erteni:),hercegnos regies zenelos telefon,gyerek csavarhuzo szett(handy Manny meses),ici pici hercegno figuarak,meg kiegeszitoi,Straweberry shortcake baba(eperillatu a haja is:D),leghoki v mi az,amikor a golyot kell belokni a kapuba es levego fujja alulrol,Nintendo DS kartyak meg tok,stb stb stb.....ezek voltak a csomagolatlanok a csomagoltak is hasonlok voltak......
Apuka vett 50 elemet,mind elfogyott:D nem gyoztek csavarhuzozni,meg tolteni az elemeket(itt csavarhuzozni kell ugy lehet csak belerakni az elemet,szupersafty lol).....
Majd megkaptam en az ajandekom: egy lila csillogos taska....annyira nem rossz,de az a kategoria .\h.en nem szannak ra zset,de ha mas megveszi nekem,akor okes.....meg Hannahtol egy m n m-s es cukorkatartot cukorral es van rajta egy propeller,nyaron a meleg ellen lol
ennyi.......KERDEZEM EN HOL VAN A BEIGERT IPOD TOUCH????!!! ne ertsetek felre nem vok nagyravagyo,meg sosem sirtam azert ha vmit nem kaptam meg,mert mondjuk nem telt ra,v.vmi.....de ok 3 honapja ezt mondjak,meg kerdik h. nem e vettem meg??? mire volt jo ez az undorito szivatas???? annyira vartam h. megkapjam es semmi......1 vilag dolt ossze bennem,mert tom h. penz van ra,csak emgint az amcsi onzosegen van a szo....meg azon h. nem vok itt csaladtag,amit erzek is,itt meg mindig a Karina(ez nemet aupair) "szelleme" jar......nah mind1.....

Szulok kaptak kabatot,pandora(szirszar a karkotore,darabja 100 dolcsi,hannah is kapott v.2ot),pizsama,a tobbit nem lattam mert mar nezni se birtam.....

A gyerekeknek tetszett az en ajandekom,bar 1 pillantasssal elinteztek(mint az osszes tobbit) merthat meg volt v.100 amit meg kellett nezni:D
szulok is orultek a konyvnek,azaz apuka tuti,o tobbszor is megkoszonte(bar o mindig ilyen tok udvarias) o tuti ki is olvassa,meg a hetvegen....anyuka a kezebe se veszi majd mar latom....
az ajandekbontas 8:30-tol 11-ig tartott!!!!!!! szal volt par ajandek.....(szegeny anyuka pakolhatja majd utanuk meg en nem leszek hehehe,kesobb meg en:(

Majd atmentunk reggelire(delbe) a nagyihoz...most nagyapa sutott fozott,wafels(amcsi palcsi),ilyen olyan reggeli sutemeny,edes,sos,bacon,tojas,narancsle,stb.
Jol bezabaltunk,Victoria kapott anyukajatol egy polot,ez van rairva: dont feed the braid! ne etesd a menyasszonyt!!! hahahah merth. 2 het es eskuvo,aztan meg Mexicoi naszut.....(mindenki hulyenek nezi oket mert amcsik nem mennek naszutra mexicoba,csakhat az olcso...)

Jah dobbenet 2: a nagy vacsin kiderult h. a Victoria volegenyenek Mike-nak mar van 1 fia!!!!Mikor bemutatta h. he is my son.....3szor kerdeztem vissza,rakerdezni nem emrtem h. mi vaaan???? szal anyukat kerdeztem meg ma,kiderult h. Mike mar 40(en 30nak neztem max) es mikor 20 eves volt szuletett egy gyereke,sose volt hazas mondjuk,a srac tiszta Mike,16 eves lesz,jo fej nagyon.....allitolag Victoria joban van a srac anyukajaval meg mostohaapjaval is,szal jo a viszony....de ledobbentem rendesen.....

Reggeli utan,indulas apuka szuleihez,ott vacsora.....nem volt senki csak nagyszulok,meg a mi familynk,meg kesobb benezett Victoria.....nagyszulok atomjofejek itt is mint mindig,talan ok kicsit jobb fejek is.....itt is eloetel: rak meg vmi csipos szosz hozza,keksz meg szosz,harapnivalok.......majd ajandekbontas....rakat jatek gyerekeknek.....nekem egy szep rozsaszines lilas sal.....szuloknek mar nem tom mi.......
Vacsora lazagne(csak miattam tudjak h. anyuka ra sem bir nezni,szal otthon ilyen alapanyag sme lehet,de en imadom:),krumpli sajtszosszal leonte(nem olyan mac n cheeses szar ize volt),sonka,salata,fokhagymas piritosos kenyer db-ok-garlic bread a neve(ez is amcsi kedvencem)....volt meg v.5 fele bor.....majd apuka csinalt baileys-es vaniliafagyis turmizot yummmiiiiiii....majd sor....stb.
a vegen mar a fotelba doltem egyreszt mert fullon voltam,masreszt meg nem mertem felallni mert osszeestem volna a faradtsagtol.....jelzem a billentyuzetet is alig latom mar......

Osszesegeben tehat ez a 2.karacsonyom az USA-ban SOKKAL DE SOKKAL JOBB VOLT MINT A TAVALYI!!! amcsi es olasz egyben,gondoskodtak rola,h.jobb legyen mint a tavalyi,foleg nagyiek....ami a csaladomat illeti nagy csalados,de tojok ra.....

Most mennem kell pakolnom...1 bikini...2 bikini....3 bikini..stb:)
Holnap reggel irany DC,majd vas hajnalban indulunk delnek...hal istennek a ho mar olvad,szal utak jarhatok(jah amugy csak a hetfo volt suliszunet).....remelem minden okes lesz,es vissza is jutok,nem lesz megint hoakadaly....ha lesz idom akkor meg hnap fenykepezot is veszek....

MINDENKINEK BOLDOG ES SIKERES UJ EVET KIVANOK MAJD 31.en MIAMI-bol!!!:))

Millio puszi

2 megjegyzés:

  1. szia,
    atya ég micsoda hómennyiség! rengeteg ajcsit kaptak a gyerekek, itt is sokat kaptak az enyémek. Sajnos a Kari sok helyen csak erről szól. Jó utazást a következő napokra! :)

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Itt is jó utat :). Hát pedig én is vártam, h megkapod az ipod-ot. Legalább pénzt adtak volna pótlásnak... :-/ Remélem, hogy majd Neked sikerül megvenni és akkor csak néznek :P.

    VálaszTörlés