2008. december 20., szombat

jogsi,Kappa,schedule....

Nahh ma is jo napom volt,d.e. nem volt sulim,me h. mar most holiday van,en ezt tudtam elore,de a szulok nem:)
szal reggel leleptem,apuka mondta 3ra erjek vissza me megyunk a DMV-be-Department of Motor Vehicles....szal reggel a szokasos Sturbucksban borfotelban elfekves,de most kv helyett larga hotcsoki:) meg narancsos muffin:) hmmmm
mar 1 csak 1 laptop hianyzik,me h.ott meg az asztalok is akkorara vannak tervezve,me ugyis mindenki elokapja:)

aztan csaszkalas,majd 2re vissza is ertem, 3kor meg indulas a DMV-be (GEORGETOWN-ban van-imadom ezt a varosreszt!!!!!!) a jogsit megerdeklodni.....VEGRE,me eddig csak mondtak,szal apukaval mentem.....vicces de o az en interpreterem(tolmacs) amit ott mondtak es nem ertettem,o elmondja ugyanugy,ahhh yep,I understand......furcsa,nem tom miert van igy,de lehet mar tenyleg a fekete angolt beszelem,azaz ertem:)

nah szal az apuka befizette a kemeny 39 dollart,ami a dij-ossz-vissz,nem ugy mint otthon,itt nincs bukasi dij,stb.-ha nem lenne magyar jogsim akkor 110 dollar,hmmm az olyan 20ezert ft,asszem,kicsit jobb mint a 15 ezer....dehat anelkul meg nem is lehet ide kijonni au-pairnek,meg turistakent is faszsag.... az apukanak mondtam is,h. otthon kb. 700 dollartol kezdodik,kicsit kiakadt....azt mondta nemeto.ba meg(az uncsija felesege nemet,ahol voltunk Thxgivingkor) ott meg 2000 euro........nem semmi....szal itt olcso,es megvan 2 het alatt-1 AMCSINAK-me h. ok csak bemennek az elso reszere-drog es alcohol eloadas,delutan mar vizsgazhatnak is,me tok egyszeru(ezen Ivett is atment eloszor,ez konnyu allitolag,a mi angolunkkal is) majd nehany nap mulva elmegy a kreszre,ahol ossz-vissz 600 kerdes van amit kerdezhetnek,neten-konyvben lehet gyakorolni elotte-ebbol asszem 100at tesznek fel,de ez nem biztos,de ugyanugy eritnokepernyos 1 perced van-os mint otthon......majd ha megvan masnap mar mehet is a csalad v.barkineka kocsijaval vizsgazni,beul,megy amerre mondjak,legtobbszor az utca vege,majd 1 parkolas(ez kritikus a kis es keves helyek miatt is USA-ban) es mar meg is van....es h. hol vezetnek elotte?????? autossulik nincsenek,beul,es vki felnott tanitja,vmi mellekutcaban,es kesz.......ezert vezetnek olyan orulten,DE MEGIS KEVESEBB BALESET VAN!!!!

1 srac megnezte a magyar jogsim-hitles-e,stb.,az utlevelem,visat,ds 2019-es papirt....szal minden ok,es tok gyorsan megy,erre apuka csak annyit mondott: IT'S DC!:) (en meg hozzateszem: It's America....)

DE nekem a 2.teszt,a kresz igen bonyolult.....marmint az angol miatt,bar itt kevesebb a muszaki ize,alig van,a tablakat,utfelfesteseket meg meg is lehet tanulni,de most beleneztem a konyvebe,es olyan szavakkal magyarazza meg az egyiranyu utcabol valo ki-be hajtast v.annak tilalmat(ugyanis American belul DC allamban van a legtobb one-way ut-kb.az utak 70 szazaleka,otthon ez sztem 10:S) ,meg az osszes szabalyt,h.minden masodik szot nem ertek.....majdnem szo szerint....szal tanulhatok megint Xmas-kor is,mint tavaly(fuu az a foci szigorlat-de 4-es lett:D mert ugyes vagyok,Hadat meg innen csokoltatom!!!!:))

DE belehuzok,forditgatom,meg ha vegzek a konyvvel,akkor tesztelegetek,hatha rogzul az a 600 valasz:D atan ha mar ugy erzem talan menne,csak akkor mek el a drog es alcohol eloadasra,majd a tresztre,h.rogton utana +tudjam csinalni a kreszt is........jah meg rem azert gyakorolni is tudok-marmint a parkolast(ami otthon is gyengem volt,plane hata balra v. jobbra:))........bar ha nem ,Kappa(masneven my nice friend:)) megigerte h. segit nekem....
MERTHAT amennyi ido itt remelhetoleg elfogok tolteni,mar annyira americanizaolodok majd,h.mar csak 1 jogsi hianyzik(meg 1 zoldkartya:)) jah es rajta van a feherhaz is,me h. minden allamban mas a jogsi,a floridai pl. palmafas es ra van irva: THE SUNSINE STATE.....jo mi????

de azt nem tom meddig lesz ervenyesasszem csak 1 ev,de a meghosszabbitasa mar egyszerubb.... jah es meg konyvet is kaptam,azt ingyen adtak!!!!( itt eleg sok minden van ingyen:))

Majd hazaindulas elott bevitt kajaltunk,jelzem a DMV 1 MALL-BAN(plaza) VAN,MIERT IS NE:D de persze azt se tom milyen boltok vann benne(jobb is:)) me az apuka olyan gyorsan megy,mint ah.beszel,majdnemh.futottam mellette:) meg is kerdezte gyor vagyok,ahh. mondom 1 kicsit. nah szal chicken beef-es szenyot ettunk:)isteni volt,az apuka kozbe elkezdte magyarazni,h.mi az a papir amit ajandek keppen az agyamra rakott(schedule-napirendem jovo evtol) de tiszta hulye me beleirt ilyet h. brannen furdetese, brantley 6kor jon haza,akkor rakjak neki kajat(le van irva milyen tipusuakat)meg gyumolcslevet v.tejet sz asztalra(ezek kozul csak a tejet kostolja meg:S)-szal ezeket eddig is tudtam,sok uj nincs benne,szal nem szakadok meg:) meg irt mailt is,h.a Rhonda(a koordinatorom) engedelyevel csinaltak:) me h. neh.reklamaljak megint:) vicces....... sot meg a huton is van 1 2 oldalas,az o feladataikkal,meg gyilkoseval:)vicces,majd biztos megcsinalja......

aztan mar a baby can read dvd-rol beszeltunk,meg h. brannen mar amikor nygina(az anyuka terhes volt) zenet hallgatott sokat,azert enekel vissza csomo mindent most is(tiszta kis Mozart,de nagyon durvan okos) apuka szerint sokkal okosabb mint anno gyilkos volt:)hmmm szerintem is....sot mar most tobb esze van:D beszelt a daycare-rol ahol elottem voltak,h.,mekkora szar,meg h.miert szar az ovi,a pre-school elonyeirol,stb.o hol tanult mit,meg nygina......szal ezeket ertettem........

DE hazafele a kocsiba,jujjjjjjj,a gazdasagrol beszelt,azaz obama gyozelmenek elonyeirol(ez meg haggyan,me sok tv-t neztem a kampany idejen,ezert ezeket a szavakat is vagom) de utana az o buisness-ukrol,h.a honlap ennyi meg ennyi ezer dollar volt,meg nygina csak tnap ennyi ezer dollart keresett,meg h. csak a munka a felesegenek,a csalad meg le van szarva,megh.a no itt tanult georgetownban,a legjobb hely,es o megsem ment bulizni sose(nem ugy mint o:)) szal durvan nem ertettem sok mindent....

jah meg odafele le upset-ezett(nyugtalan) haat kosz, joh.az vok....DE AZERT IMADOM:)


Ha mar megemlitettem KAPPA-t:) ez a srac a facebook-on talalt meg(az iwiw eredetije) es ott irosgatott,majd mar msn-en is,tok sokat tanulok tole,Zambiabol valo,de elotte Angliaban elt,majd mar a gimit is itt vegezte meg tnap elott diplomazott le itt DC-ben, 4 tesoja van 2 amcsiban el, 1 anglisban,meg 1 iro.ban. nah lenyeg az h. nem csak az angolban segit nekem,de tok rendes is,most hivott kosarmeccsre(a feelingje mint a tv-kben) de nem mentem,majd legkozelebb,v.1 baseball-ra.... meg mondta majd megyunk ide-oda,pl.vas.atvisz baltimorba,szombaton meg elvisz 1 mall-ba,es vesz xmas presentet for me....ha jon a tavasz,meg azt mondta menjunk le floridaba kocsivalmondom mivel????az tok sok ido,azt mondja 10 ora,de akkor az elso allomas north carolina 1 jo kis strandja lenne,ottalvas,majd megint 1 allam strandja,ottalvas,majd miami.......nem hanzik rosszul,repulni is imadok, de A SOK ZENEKAROS BUSZOS UTAZAS ALKALMAVAL AZERT RAJOHETTUNK,JOBB A BUSZ,HOSSZU AZ UT,DE MILLIO 1 HELYET MEGISMER AZ EMBER- MASKULONBEN H. JARTUNK VOLNA CANNES-BAN,V.BLANES-BEN.....hmmm amik azer eleg hiresek.....

Holnap ajandekvasar a hostszuloknek,meg 1 picit magamnak is,
MAJD UJRA WHITE HOUSE BEAVAL:) meg kell nezni a nagy karifat elotte,meg az 50 kicsit(az allamok),MEGHAT UTOLJARA NYARON VOLTAM OTT, meg karivasar is van-wooo hooooo(ah.kappa irna:)) amcsiban meg nem voltam karivasaron, allitolag forraltbor is van-woooo hoooo meg jobb:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése